تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان یکی از پر طرفدارترین و با کیفیت ترین دوره های آموزش پزشکی در اروپا و حتی در جهان می باشد که اعتباری بسیار بالا و مثال زدنی را به خود اختصاص داده است و هر دانشجویی از هرکجای جهان آرزوی دریافت مدرک از آن را دارد. در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا تحصیل پزشکی در آلمان را بهتر و کامل تر بشناسید.

شما باید برای تحصیل پزشکی در آلمان حتما با سیستم آموزشی و دانشگاه های این کشور آشنا شوید و دقیقا نحوه پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور را بشناسید. تمامی مطالب مورد نیاز شما به صورت کامل و با جزئیات دقیق در مقاله تحصیل در آلمان برای شما آورده شده اند.

باید بگوییم که دانشجویان علاقمند علاوه بر رشته پزشکی می توانند در دیگر شاخه های علم پزشکی نیز در آلمان به تحصیل مشغول شوند که یکی از مهم ترین آن ها تحصیل دندانپزشکی در این کشور است. عنوان تحصیل دندانپزشکی در آلمان تمام شرایط، مدارک، قوانین و نحوه پذیرش در دانشگاه های ارائه دهنده این رشته را در اختیار شما قرار خواهد داد.

البته فراموش نکنید که به طور کل تحصیل پزشکی در آلمان در هر شاخه و مقطع نیاز به پرداخت و ساپورت هزینه های تحصیل و اقامت در این کشور دارد؛ که اطلاع از میزان و جزئیات آن پیش از اقدام یکی از ضروری ترین موضوعات مورد احتیاج است. عنوان هزینه زندگی در آلمان تمام و کمال مخارج و هزینه های پیش روی دانشجویان در این کشور را به شما ارائه می نماید.

4yb56un67uj6 300x169 تحصیل پزشکی در آلمان

دوره های پیش پزشکی آلمان

یکی از دوره های مهمی که متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا باید جهت کسب آمادگی های لازم برای تحصیل پزشکی در آلمان در آن شرکت و آن را پشت سر بگذارند، شرکت در  دوره های پیش پزشکی آلمان یا همان دوره های M-Kurs می باشد که به نوعی معدل دوره پیش دانشگاهی کشورمان تلقی می شود و دانشجویان را سیستم اموزشی این کشور و دروس مهم و مورد نیاز در این رشته به صورت لازم و کافی آشنا می نماید.

پیشنهادی:  چگونه از اموالمان در برابر سارقین محافظت کنیم؟

در این دوره دروس شیمی، زیست شناسی، ریاضی و زبان آلمانی در مدت 1 سال و دو ترم به دانشجویان ارائه می شود و در آخر دوره آزمونی از دانشجویان اخذ شده که باید در آن نمره قبولی را به دست آورده تا بتوانند برای ادامه مراحل ثبت نام و پذیرش در دانشگاه های پزشکی این کشور اقدام نمایند.

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

چنان چه شما تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید و در دانشگاه پزشکی این کشور پذیرفته شوید؛ باید به مدت 6 سال به تحصیل مشغول شده تا مجاز به اخذ مدرک شوید. ضمنا در آخر دوره دانشجویان باید در یک آزمون دولتی نیز شرکت نمایند تا در صورت قبولی مجوز فعالیت پزشکی به آنان داده شود.

امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی برای رشته های پزشکی در آلمان وجود دارد که همواره میزان تقاضا و رقابت جهت پذیرش در دانشگاه های دولتی بسیار بالا می باشد و این کمی کار را سخت نموده و نیازمند تلاش بیش تری می باشد.

دقت داشته باشید که جهت پذیرش و تحصیل پزشکی در آلمان سن متقاضیان نیز از تاثیر بالایی برخوردار است و معمولا افراد بالای 26 سال بسیار سخت پذیرفته می شوند. اما بهترین و ایده آل ترین زمان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور سن 18 تا 22 سال می باشد.

آزمون ورودی پزشکی در آلمان

دانشجویان پس از پشت سر گذاشتن دوره پیش پزشکی در آلمان و کسب نمره قبولی در این دوره مجاز به شرکت در آزمون ورودی پزشکی در آلمان قرار می گیرند تا میزان دانش آنان مورد سنجش قرار گرفته و مشخص شود که ایا قادر به تحصیل پزشکی در آلمان می باشند یا خیر.

آزمون ورودی پزشکی در آلمان را به اختصار TMS می نامند که یک ازمون بسیار مهم و دارای اهمیت بالایی می باشد که به نوعی تعیین کننده امکان ورود به دانشگاه های دولتی این کشور است. در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی آلمان دانش، تجربه و توانایی عمومی برای رشته پزشکی سنجیده می شود و در مکانی که از سوی دانشگاه مورد قبول باشد، برگزار می گردد. نمره کسب شده در این آزمون می تواند رشته تحصیلی شما را مشخص کند.

پیشنهادی:  آبان ماه فصل برداشت زعفران قاینات

45y665u75uj 300x225 تحصیل پزشکی در آلمان

این آزمون، مشخص می نماید که متقاضی تا چه اندازه قادر به درک و تفسیر صحیح اطلاعات پیچیده بوده که در متن‌ها، جداول یا گرافیک های طولانی ارائه شده است. TMS همچنین حافظه، دقت درک بصری، تخیل فضایی و توانایی تمرکز و کار دقیق را مورد سنجش قرار می دهد. این آزمون هر ساله یکبار برگزار شده و نمره آن بین 70 تا 130 در نظر گرفته می شود.

دانشگاه های برتر پزشکی آلمان

همانطور که گفتیم تحصیل پزشکی در آلمان در دانشگاه های بسیار معتبر و با کیفیتی صورت می پذیرد و اکثر مراکز ارائه دهنده این رشته از امکانات، تجهیزات و آزمایشگاه های بسیار مدرن و تکمیلی تشکیل شده است. تمامی این موارد باعث آموزش و تعلیم دانشجویان بسیار با سواد و با دانشی به جامعه پزشکی این کشور و جهان می شود.

در اینجا باید توجه داشته باشید که بسیاری از دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت کشورمان می باشد که این یعنی دانشجویانی که از این مراکز فارغ التحصیل می شوند؛ قادر به معادل سازی مدرک خود، طبابت و هرگونه فعالیت پزشکی در کشورمان می باشند. برای اطلاع از مراکز مورد تایید با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

اما از معتبرترین دانشگاه های پزشکی آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه مونیخ
  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه آخن
  • دانشگاه فرایبورگ

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

یکی از بزرگ ترین مزایای تحصیل پزشکی در آلمان که دلیل جذب بسیاری از دانشجویان خارجی به تحصیل این رشته در این کشور می باشد، هزینه های تحصیل و زندگی ارزان و بسیار مناسب در این کشور است که هر کسی را وسوسه می کند. هزینه تحصیل پزشکی در آلمان با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه و زبان تحصیلی با یکدیگر تفاوت دارد.

پیشنهادی:  چرا باید نسبت به اجاره خودرو اقدام کنیم؟

باید بگوییم که تحصیل پزشکی در آلمان در دانشگاه های دولتی آن رایگان است و فقط دانشجویان هر ترم تحصیلی باید هزینه ای ما بین 200 تا 300 یورو را بابت هزینه های اداری و ثبت نام به دانشگاه بپردازند؛ اما شهریه ای از آنان دریافت نمی شود. اما دانشگاه های خصوصی کاملا شرایط متفاوتی دارند و شهریه تحصیل را تمام  وکمال از دانشجویان دریافت می کنند که با توجه شرایط مختلف می تواند سالانه 6 تا 20 هزار یورو را در بر بگیرد.

بازار کار پزشکی در آلمان

شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که بازار کار پزشکی در آلمان چگونه است و آیا می توان پس از اخذ مدرک به شغلی مناسب در این کشور رسید؟! باید بگوییم که یکی دیگر مزایایی که تحصیل پزشکی در آلمان با خود دارد، وجود بازار کار فراوان و درآمدهای بسیار خوب و بالای پزشکان در این کشور می باشد که تحصیل پزشکی در آلمان را بیش از پیش ارزشمند می کند.

با توجه کمبود پزشک و متخصصی که در این کشور وجود دارد و جمعیتی که روز به روز درحال پیر شدن بوده و نیاز به پزشک را بیش از پیش می کند، معلوم است که تحصیل رشته پزشکی می تواند یکی از بهترین اقدامات برای ادامه تحصیلات دانشگاهی در این کشور باشد. ضمن اینکه میزان درآمد پزشکان در آلمان جز بالاترین درآمدها قرار دارد.

پس یقینا تحصیل پزشکی در آلمان یکی از بهترین روش های مهاجرت تحصیلی برای شهروندان کشورمان است. چنانچه نیاز به کسب اطلاعاتی خاص و یا راهنمایی در این زمینه دارید؛ مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران ( دفتر غرب دفتر میرداماد ) و شیراز آماده ارائه مشاوره های رایگان به شما عزیزان می باشند.

مطلب پیشنهادی

نکات سفارش و ساخت پروتز دست و انگشت مصنوعی

از دست دادن جزئی دست حدود 90 درصد از قطع عضوهای اندام فوقانی را شامل …