خواص شیر عسل و 10 بهترین میوه هایی که با شیر ترکیب می شوند!

امروز این مطلب درباره خواص شیر عسل و 10 بهترین میوه هایی که با شیر ترکیب می شوند را برای شما آماده کرده ام. من محمدکدخدایی از عمده فروشی سوژین اینجا درباره تنوع انواع مواد غذایی طبیعی و پرمصرف که دارای قابلیت ترکیب با شیر هستند و یا حتی مصرف آنها با شیر ضرر دارد در خدمت شما دوستان عزیز هستم.

همچنین در ادامه این مقاله چند نکته مفید و مهم درباره مصرف شیر به‌عنوان یک نوشیدنی سلامت آفرین و ترکیب آن با سایر خوراکی‌ها ( به‌عنوان بهترین مکمل ) روزانه طبیعی نیز وجود دارد. لطفاً با ما که یکی از برترین تولیدکنندگان و فروشنده محصولاتی مانند عسل طبیعی هستیم، همراه باشید تا نکات جدید و مهم را کشف کنید!

56168347 407b 456e b958 cced397c5e36 خواص شیر عسل و 10 بهترین میوه هایی که با شیر ترکیب می شوند!

آیا خواندن این مقاله مهم و لازم است ؟!

همان‌طور که می‌دانید شیر به‌عنوان یک ماده غذایی طبیعی و سرشار از خاصیت از اولین مرحله استخراج که از دوشیدن دام به‌دست می‌آید؛ به‌صورت خام نیز قابل‌مصرف می‌باشد. اگرچه لازم نیست شیر را برای خوردن با چیزی ترکیب کنید اما باید مواردی مانند جوشاندن شیر و سایر موارد بهداشتی را در نظر بگیرید تا دچار بیماری نشوید.

اگر بدانید مخلوط کردن برخی از مواد غذایی با شیر حتی خواص درمانی نیز دارد متوجه خواهید شد که این مقاله تا چه اندازه مهم است! پس بهتره این مطلب را دنبال کنید دوست عزیز!

e79cf677 077d 46b7 b5ec 535ff4a1f467 خواص شیر عسل و 10 بهترین میوه هایی که با شیر ترکیب می شوند!

نه تنها مصرف شیر طبیعی واقعاً برای سلامتی مفید است و حتی دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد بلکه مشتقات آن مانند لبنیات نیز بسیار پرطرفدار و پرخاصیت است. در ادامه باید اشاره‌کنم که مواد خوراکی حاصل از شیر (مانند ماست و کشک) سرشار از کلسیم است و به‌عنوان محصولات سنتی ایران بسیار طرفدار دارد!

همان‌طور که می‌دانید ماست و کشک ذاتاً به وجود شیر وابسته است پس شیر و مشتقات آن هردو ارزشمند و مفید هستند اما لازمه از مصرف هر دو نوع آن یعنی شیر تازه و طبیعی و محصولات آن غافل نشویم. چند نکته مختصر درباره اینکه چرا شیر بخوریم در لیست زیر وجود دارد

1.       مصرف شیر به‌تنهایی سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می‌کند.

2.       خوردن به‌اندازه شیر سلامت استخوان و دندان را بهبود می‌بخشد.

3.       نوشیدن به‌موقع آن به‌سلامت گوارش شما کمک می‌کند. …

4.       حتی گاهی به شما کمک می‌کند آرام شوید.

5.       سلامت قلب را تقویت می‌کند. …

6.       سلامت پوست و موی خانم‌ها و آقایان را بهبود می‌بخشد.

  1. حتی برای سلامت روحی و روانی کودکان و دانش آموزان مفید است.
  2. بهترین نوشیدنی برای کمک به ریکاوری بعد از ورزش محسوب می شود.

اگر شیر دوست ندارید آن را شیرین و خوش طعم کنید!

تا اینجا خواندیم که می توان به نوشیدن شیر و مصرف مشتقات آن عادت کرد تا سطح سلامتی و اوضاع جسمانی را بهبود دهیم. اما آنهایی که واقعا طعم و بوی شیر طبیعی را دوست ندارند نیز راه حل های کاربردی برای مصرف شیر داریم!

از شما اجازه می خواهم تا درباره ترکیب کردن شیر با سایر مواد غذایی طبیعی خصوصا ترکیب کردن شیر با عسل و یا میوه جات که عطر ، طعم و خاصیت مصرف شیر را بهبود می دهد در خدمت شما باشیم.

به‌طور مثال:

افراد بسیاری هستند که پس از مصرف شیر خام دچار مشکلاتی مانند دل‌پیچه های ( هرچند خفیف ) می‌شوند. این به خصوص برای کودکان بسیار ناخوشایند است!

b639cfc0 f3c1 4694 b59e bee0586f42e0 خواص شیر عسل و 10 بهترین میوه هایی که با شیر ترکیب می شوند!

احتمالاً شما دلتان نمی‌خواهد اگر کودکتان به لاکتوز شیر حساسیت دارد سر کلاس درس دچار دل‌پیچه شود. یا اینکه برخی از افراد به علت بالا رفتن ناگهانی سطح قند خون بهتره عسل طبیعی را به همراه مایعات مصرف کنند.

داستان شیر و ترکیب آن با سایر مواد غذایی خوراکی

اولین مردم شهرنشین و حتی اشراف‌زادگان باستان جزو اولین انسان‌هایی بودند که برای رفع بوی شیر دست به اقدام‌های ترکیبی زدند زیرا بو و طعم شیر خام ازنظر برخی مردم واقعاً ناخوشایند بوده پس تصمیم گرفتند آن را با سایر مواد غذایی مخلوط کنند.

پیشنهادی:  چرا باید نسبت به اجاره خودرو اقدام کنیم؟

به طور کلی ترکیبات خوشمزه و دوست داشتنی مانند شیر و عسل اینطوری به وجود آمد. البته ترکیباتی مانند شیر عسل و شیر با میوه ها بسیار خوشمزه و گوارا به نظر می رسد و باب طبع ذائقه کودکان این دنیای مدرن نیز هست.

با بهترین ترکیب و خواص آن شروع می‌کنیم

به نقل از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها گفته‌شده که عسل طبیعی و شیر یک ترکیب بهشتی هستند و هنوز هم در دنیای مدرن امروزه چندین نوشیدنی و دسر با این دو ماده تهیه می‌شود. عسل و شیر ترکیب‌شده در حقیقت دارای فواید بهداشتی و خواص سلامتی متعددی هستند.

عسل به‌تنهایی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی است، درحالی‌که شیر نیز منبع غنی از کلسیم، پروتئین، اسیدلاکتیک و مواد معدنی متعددی هستند که به روند زندگی سالم و حتی بهبود بیماری‌ها کمک می‌کند.

اینکه ترکیب کردن این دو ماده چقدر به سلامتی درون بدن و حتی پوست افراد کمک می‌کند به‌صورت جهانی اثبات‌شده! الآن این قهرمان جهانی روی سکو ایستاده و در ادامه می‌خواهیم نور را به سمت قهرمان سلامتی زندگی شما یعنی شاهزاده نوشیدنی‌ها که همان شیرعسل محبوب است متمرکز کنیم.

مهم ترین فواید و خواص شیر عسل

ترکیب کردن شیر و عسل، کم‌وبیش برای همه افراد از کودکان تا بزرگ‌سالان و کهن‌سالان بسیار مفید است. به‌طور مثال در برخی آزمایش‌های ثابت‌شده که ترکیب کردن شیر با عسل روند خواب را بهبود می‌دهد و خصوصاً برای خواب افراد کهن‌سال و کسانی که بیماری‌های قلبی و عروقی دارند بسیار کمک می‌کند. شما حتی می‌توانید خواب راحت‌تر با هضم بهتر را با شیر عسل تجربه کنید اما چگونه!؟

فواید ترکیب شیر و عسل برای مشکلات روده

درباره اینکه ترکیب کردن عسل و شیر و فواید آن برای معده و روده نظرهای مختلفی وجود دارد. این مورد به دقیقاً به حساسیت‌های جسمی و بیماری‌های زمینه‌ای افراد نیز بستگی دارد اما به‌طورکلی به‌عنوان یک ملین (روان کننده) طبیعی برای رفع مشکلاتی مانند یبوست مفید است.

به گفته برخی از کارشناسان درواقع  بهبود هضم مهم‌ترین فایده ترکیب عسل و شیر است. برخی اظهار داشته‌اند این نوشیدنی خوشمزه می‌تواند درحرکت غیر مکرر روده کمک کند و سلامت گوارش را حفظ کند. از طرفی شیر دارای خواص پروبیوتیک است و رشد باکتری‌های خوب را ترویج می‌کند، درحالی‌که خواص ضدمیکروبی عسل به دفع فضولات در کولون کمک می‌کند.

سایر خواص شیر و عسل برای مردم

این ترکیب فوق‌العاده برای پوست و مو و افزایش ایمنی بدن افراد عادی و ورزشکاران بسیار مفید است. حتی هنگامی‌که این نوشیدنی شیرعسل را مصرف می‌کنید، میزان کلسترول خوب (HDL) در شریان‌ها را افزایش می‌دهد که با جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی به‌عنوان یک پیشگیری قبل از درمان است. حالا بریم سراغ طرز تهیه این معجون شگفت‌انگیز.

بهترین روش درست کردن شیر عسل

این کار خیلی ساده هست و بهتره برای حفظ بیشتر خواص شیر عسل ابتدا شیر را گرم کرده سپس عسل را به آن اضافه کنید. با استفاد ه از ماکروویو یا اجاق‌گاز ابتدا شیر را کمی گرم کنید. البته بهتره نزدیک به دمای جوشیدن نباشد! به طور مثال اگر شیر را از دامداری تهیه می‌کنید حدود سه الی پنج دقیقه بعد از جوشاندن برای اضافه کردن عسل مناسب است.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از اضافه کردن هر چیزی به شیر ابتدا بو و طعم آن را بچشید تا مطمئن شوید که شیر فاسد نشده باشد! ممکن است بعد از افزودن چیزهای شیرین و معطر نتوانید فاسدشدن شیر را تشخیص دهید.

ترکیب عسل گیاهی با شیر

اگر عسل‌های گیاهی را با شیر مخلوط‌کنید از خواص سلامتی بیشتری بهره مند خواهید شد. هرکدام از عسل‌ها خواص دارویی خاص خود را دارند. به‌جز عسل  کنار که میزان قند بالاتری دارد اما سایر عسل‌های خوراکی طبیعتاً میزان قند کمتری دارند و برای بیمارانی مانند افراد دیابتی قابل‌مصرف است. البته حتماً درباره نحوه، میزان و زمان مصرف شیر عسل گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

پیشنهادی:  کشف سوراخ در اتاق خواب که به مکان عجیبی ختم شد!

ترکیب شگفت‌انگیز شیر و خرما

خوردن شیر و خرما یکی از خوراکی‌های قدیمی و بسیار خوشمزه است. البته ترکیب کردن شیره خرما با شیر نیز خالی از لطف نیست. از ترکیب شیره خرما طبیعی با شیر می‌توانید به‌عنوان یک نوشیدنی طبیعی مقوی و خوشمزه استفاده کنید. همچنین این ترکیب به‌عنوان مایه اصلی برای درست کردن کیک و شیرینی نیز واقعاً کاربردی است. حتی برخی از شرکت‌های مواد غذایی دست به ترکیب شیره خرما با ماست زده‌اند!

c5d4b795 e5e1 4465 bd0f bd227b869bf6 خواص شیر عسل و 10 بهترین میوه هایی که با شیر ترکیب می شوند!

درست کردن شیر و خرما خیلی راحت به نظر می‌رسد و به‌عنوان یک ترکیب رژیمی نیز بسیار معروف بوده و دارای محبوبیت بسیار است. هر عدد خرما حدود 25 کالری و هر لیوان شیر تقریباً 110 کالری دارد. با در نظر گرفتن برنامه غذایی روزانه می‌توانید از ترکیب شیر و خرما استفاده کنید. البته با اضافه کردن عسل و درست کردن این ترکیب سه گانه می‌توانید یک معجون ساده و البته شگفت‌انگیز داشته باشید.

آیا کودک شما شیر خرما را دوست دارد؟!

شما می‌توانید خرما را با شیر مصرف نموده یا آن را مخلوط‌کن بریزید. البته برای کودکان ماجرا کمی فرق دارد! ممکن است کودک شما برای خرده‌ها و پوسته خرما در شیر ایراد بگیرد. پس بهتره شیره طبیعی را با شیر نسبتاً گرم مخلوط نموده و هم بزنید.

به‌طور کلی برای ترکیب کردن شیره خرما و عسل با شیر به ازای هر لیوان می‌توانید از یک قاشق چای‌خوری تا یک الی دو قاشق غذاخوری از عسل، شیر و یا ترکیب هردو استفاده کنید. البته اگر بیماری‌هایی مثل دیابت دارید حتماً با پزشک خود مشورت نموده و از عسل‌های گیاهی خاص استفاده کنید.

مخلوط کردن شیر با میوه های طبیعی

به طور کلی بهتره شیر را با میوه های کاملا رسیده ( غیر اسیدی ) ترکیب کرد. مثلا می توانید میوه های فصلی و خصوصا انواع میوه های گرم سیری و سردسیری مانند موز، توت فرنگی، زغال اخته، هلو و انبه را با شیر مصرف کنید . این میوه‌ها را می‌توان همراه با شیر در اسموتی‌ها، میلک شیک‌ها یا به‌عنوان چاشنی غلات یا بلغور جو دوسر به عنوان صبحانه میل کنید.به طور مثال ترکیب شیر با انبه رسیده واقعا عالی و مغذی به نظر می رسد. البته مخلوط کردن شیر با میوه های خشک نیز طعم خوبی به معجون شما می دهد.

نکته مهم!

شیر را نمی‌توان با همه چیز ترکیب کرد. به طور مثال کارشناسان تغذیه معتقد هستند که ترکیب مستقیم شیر با مواد خوراکی مانند شیره انگور از نظر ماده حاصله اصلا جالب نخواهد بود. حتی مصرف شیر با میوه هایی مانند انگور در فاصله کمتر از یک ساعت ممکن است موجب مشکلات گوارشی جدی و حتی اسهال شود.

برای ترکیب کردن طعم شیر و انگور می توانید از ترکیب شیره طبیعی انگور و بستنی آماده استفاده کنید. این یک ترکیب خوشمزه خواهد بود و توسط برخی از سر آشپزها به عنوان نوعی دسر خوشمزه توصیه شده است. حتی از ترکیب شیر و انگور برای تهیه نوعی بستنی که به بستنی بنفش شهرت دارد استفاده می‌شود. البته ترکیب کردن انگور با شیر و فراورده های آن نیز باید با کمترین مقدار باشد ممکن استفاده شود.

چای ماسالا

چای ماسالا که چند سال اخیر درایران بسیار طرفدار پیدا کرده در واقع یک ریشه هندی دارد و اصولا بر پایه شیر درست میشود. چای ماسالا ترکیبی از شیر با چند ادویه مانند زنجبیل است. سایر ادویه ها مانند هل و میخک جزو سایر اجزای تشکیل دهنده چای ماسالا شناخته میشود.

با توجه به ترکیباتی مانند زنجبیل و میخک انتظار می رود که چای ماسالا برای مصرف کننده خاصیت ضد التهابی داشته باشد. چای ماسالا را می توانید با عسل کنار نیز ترکیب کنید تا یک معجون شیر عسل فوق العاده قوی و اثر بخش داشته باشید.

پیشنهادی:  آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

درست کردن سوپ با شیر

سوپ که سرشار از انواع ویتامین هاو آنتی اکسیدان ها می باشد به عنوان یکی از خوراکی های کمک درمانی برای درمان بیماری های ساده مثل سرما خوردگی بسیار مفید است. البته آزمایشات تخصصی و پزشکی نشاند دهنده خواص سوپ برای کاهش التهاب است که به بیماری هایی مانند سرطان مرتبط است. به عنوان یک مکمل به کاهش اسیدیته مواد غذایی موجود در سوپ کمک می کند.

cefa5325 971d 400a b223 f68ebdb9058d خواص شیر عسل و 10 بهترین میوه هایی که با شیر ترکیب می شوند!

سوپ سبزیجات ( تهیه شده با شیر، خامه ) حاوی 4 گرم چربی اشباع شده و 20 میلی گرم کلسترول در هر وعده است. 248 گرم سوپ سبزیجات تهیه شده با شیر، خامه حاوی 265.36 میکروگرم ویتامین A، 3.7 میلی گرم ویتامین C، 2.48 میکروگرم ویتامین D و همچنین 0.57 میلی گرم آهن، 312.48 میلی گرم کلسیم، 444 میلی گرم پتاسیم است .

آیا نوشیدن شیر با غذاهای پخته اشکالی دارد !؟

مصرف شیر در فاصله مدت زمانی کوتاه هنگامی که ماهی خورده اید نیز به یک فاجعه گوارشی منجر خواهد شد. اما بر خلاف چیزی که تصور می کنیم مصرف شیر با تخم مرغ پخته ( نه سرخ شده ) ظاهرا اشکالی ندارد.

شیر و ترکیبات مضر که نباید به طور هم زمان مصرف شود!

یکی از خوراکی هایی که ما معمولا زیاد مصرف می کنیم چیزی نیست غیر از ترکیب شیرموز! این مورد به طور کلی توسط کارشناسان تغذیه بین المللی رد شده و ترکیب کردن شیر و موز اصلا توصیه نمی شود. شیر را با میوه های ترش و اسیدی مصرف نکنید! همچنین مصرف شیر و شیر عسل به همراه خربزه به صورت تکی و یا ترکیبی اصلا قابل هضم نیست.

فراورده های لبنی را با شیر مصرف نکنید!

برخلاف چیزی که از تصور ما دور است، فراورده های لبنی با شیر جور در نمی آید. به طور مثال؛ ماست، کشک و پنیر محصولات تخمیری هستند که نباید آنها را با شیر خورد ! این ترکیب راه های عبور بدن را مسدود می کنند. نوشیدن شیر با لبنیات می تواند با افزایش احتمال عفونت و مشکلات روده، اوضاع سلامتی را بدتر کند. ماست، کشک و پنیر ویژگی هایی دارند که دقیقا متضاد شیر است!

دقت داشته باشید که نباید شیر و سرکه را هم زمان مصرف نکنید. اگرچه از سرکه طبیعی برای تهیه انواع ترشی و حتی درست کردن پنیر ( به روش سنتی ) استفاده می شود ولی مصرف این دو بهتره با یک فاصله زمانی ( بیش از یک و نیم ساعت ) اتفاق بیفتد.

به این نکته توجه کنید!

اگرچه کلیه محتوای مقالات این سایت از منابع معتبر علمی گردآوری شده اما تأثیرات مثبت و منفی این متن ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. حتی احتمال اینکه آزمایشات جدید برخی از نتایج را به طور کلی تغییر دهد نیز وجود دارد.

سلب مسئولیت: این فقط یک مطلب برای اطلاع‌رسانی است و ما هیچ مسئولیتی در قبال اثرات آن نداریم لذا کلیه موارد گفته‌شده را حتماً تحت نظر پزشک مصرف کنید.
نکات پایانی

در این مقاله درباره خواص شیر عسل و ترکیب مواد غذایی با شیر توضیحاتی را ارائه نموده ایم. امیدوارم از این مقاله خوشتان آمده باشد و برای شما موثر واقع شود. اگر به موارد و توضیحات بیشتری نیاز دارید و میخواهید درباره انواع عسل و درست کردن شیرعسل با خواص درمانی متنوع و همچنین سایر محصولات و فراورده های عسل و یا سایر محصولات ارگانیک مانند خرما سوالی دارید ؛ به سایت سوژین مراجعه کنید.

با بررسی مقالات علمی و آموزشی وبلاگ سوژین اطلاعات بیشتری را کسب خواهید کرد. همچنین با مطالعه بخش توضیحات محصولات می توانید درباره خواص انواع مواد غذایی ارگانیک نیز اطلاعات جامع و کاملی را بدست آورید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

راهنمای کامل لیزر موهای زائد واژن

آیا دوست دارید تابستان خود را در ساحل بگذرانید؛ اما از اصلاح موهای زائد خود …