۱۰ راز مهم در خصوص لباس شب که تا حالا به آن توجه نکرده اید

۱۰ راز مهم در خصوص لباس شب که تا حالا به آن توجه نکرده اید

3cc50e79 4bc0 42f5 82e5 31d57eb77562 ۱۰ راز مهم در خصوص لباس شب که تا حالا به آن توجه نکرده اید

انتخاب لباس شب یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها در خصوص لباس مردانه و زنانه است. همه افراد می‌خواهند در لباس شب خود به زیباترین شکل ممکن ظاهر شوند، در صورتی که تنها عده کمی از آن‌ها به نکات مهم توجه می‌کنند. در نتیجه اگر شما هم می‌خواهید بهترین گزینه را با ظاهری ساده یا شلوغ برای خود انتخاب کنید، باید ۱۰ راز مهم در خصوص لباس شب را در نظر بگیرید.

۱۰ نکته مهم لباس شب

نکات مختلفی در خصوص خرید لباس شب وجود دارد. با این حال اغلب افراد تنها قیمت را در نظر می‌گیرند. اما اگر می‌خواهید با لباس خود بسیار زیبا جلوه کنید و در واقع ارزش قیمت آن را داشته باشد، ۱۰ نکته زیر را به یاد بسپارید.

در ابتدا به قد خود توجه کنید.

عده‌ای در خرید لباس شب تنها به قد لباس توجه می‌کنند. در صورتی که در ابتدا باید قد خود را در نظر بگیرید و‌ سپس بر این اساس قد مناسب را برای لباس انتخاب کنید. لباس‌های بلند بر روی قدهای بلند زیبایی قابل‌توجهی را ایجاد می‌کنند. در مقابل اگر قد کوتاهی داشته و دوست دارید مثل مدل‌ها کشیده‌تر به نظر برسید، باید لباسی تا بالای زانو انتخاب کنید. به این ترتیب هم کشیده‌تر به نظر خواهید رسید و هم لباس دلخواه را پوشیده‌اید.

فرم بدنتان را در نظر بگیرید.

اندام و فرم بدن مهمترین نقش را برای لباس زنانه ایفا می‌کند. اگر می‌خواهید در لباس شب خود به‌زیبایی بدرخشید، بر اساس فرم بدن خود لباس را انتخاب کنید. فرم‌های مختلفی وجود دارند که شامل فرم بدن گلابی، سیبی، مستطیلی، مثلثی و ساعت شنی است. برای مثال اگر دارای فرم مثلثی باشید، شانه‌های کشیده و پهنی به همراه پاهای لاغری خواهید داشت. در نتیجه پوشیدن لباس شبی که دامن پف‌دار، چین‌دار و طرح‌دار دارد، انتخاب مناسبی است.

پیشنهادی:  چه فیلتر هایی در دستگاه تصفیه آب خانگی بهتر است استفاده کنیم؟

به‌عنوان مثالی دیگر می‌توانیم به فرم ساعت شنی اشاره کنیم که کمری باریک به همراه سینه و باسن پر دارد. لباس شب با فرم ماهی شکل برای این اندام مناسب است. البته اگر شکم و پهلو دارید، لباس‌های جذب برای شما مناسب نبوده و اگر لاغر هستید، لباس بدون آستین و دکلته برای شما زیبا است.

رنگ لباس با رنگ پوستتان همخوانی داشته باشد.

برای خرید لباس به سراغ زیباترین رنگ پارچه نروید، بلکه به سراغ رنگی مناسب رنگ پوست خود بروید تا در زیباترین حالت خود باشید. برای انتخاب رنگ این نکات را در نظر بگیرید:

• رنگ پوست روشن: رنگ‌هایی همچون قرمز روشن، آبی، صورتی، مشکی، سبزآبی و بنفش بر روی پوست‌های سفید زیبایی چندین برابری دارند.

• رنگ پوست متوسط یا گندمی: رنگ‌های قرمز گرم، کرمی، کاراملی، هلویی، نارنجی، زرد و قهوه‌ای برای پوست‌هایی با تناژ گرم‌تر مناسب هستند.

• رنگ پوست سبزه و تیره: رنگ‌های بژ، طلایی، قهوه‌ای، قرمز و زرشکی برای رنگ پوست‌های گرم عالی هستند.

6e771277 f150 44fc 8365 2d48762c7c87 ۱۰ راز مهم در خصوص لباس شب که تا حالا به آن توجه نکرده اید

رنگ مو را فراموش نکنید.

اگر می‌خواهید از هر لحاظی تکمیل باشید، رنگ مو را هم در هنگام انتخاب رنگ لباس شب در نظر داشته باشید. به طور کلی باید یک تضاد و کنتراست زیبا بین این دو ایجاد شود. برای مثال اگر موهای قهوه‌ای دارید، رنگ قرمز انتخاب مناسبی نیست. بلکه به سراغ لباس با رنگ‌هایی همچون بنفش، سبز و سبز فیروزه‌ای بروید که زیبایی موهای شما را به نمایش بگذارد. اگر موهای بلوند و روشن دارید، رنگ‌های مشکی، نارنجی و پاستیلی برای شما جذاب است. برای موهای مشکی هم محدودیت چندانی وجود ندارد و رنگ‌های قرمز و آبی و دو نمونه جذاب هستند.

پیشنهادی:  هنرپیشه های معروف آقا در دنیا چگونه لباس می پوشند؟

مدل لباس را بر اساس کوتاهی و بلندی مو انتخاب کنید.

در صورت داشتن موی بلند انتخاب لباس مجلسی آسان است. در واقع محدودیتی نخواهید داشت چراکه به‌آسانی مدل مو را مطابق مدل یقه و نوع لباس تغییر می‌دهید. در حالی که اگر موهای کوتاهی داشته باشید، انتخاب لباس کمی دشوار خواهد بود. در مجموع دو پیشنهاد جذاب پیش روی شما است:

1. لباس‌های دکلته با موهای کوتاه زیبایی منحصر به فردی دارند.

2. اگر موهای خیلی کوتاه و پسرانه دارید، با لباس‌های یقه‌دار به شکل متفاوتی بدرخشید.

جنس پارچه بسیار مهم است.

اگر می‌خواهید در لباس خود بسیار لوکس و شیک جلوه کنید، جنس لباس را نسبت به تعرفه آن در اولویت قرار دهید. پارچه‌های ساتن، ابریشم، لمه، ابریشمی گل برجسته و ژاکارد جنس‌های جذاب و خاصی برای لباس مجلسی و شب به حساب می‌آیند.

da0289ef 66db 49d1 bafd 33f7da59577b ۱۰ راز مهم در خصوص لباس شب که تا حالا به آن توجه نکرده اید

اکسسوری زیبایی لباس شب را دوبرابر می‌کند.‌

استفاده از اکسسوری از اصول مهم در جذابیت لباس شب است. با این حال باید در این زمینه خیلی مراقب باشید. اگر لباسی با طرح شلوغ نظیر لباس‌های براق و پولکی انتخاب کرده‌اید، زیورآلات زنانه ظریفی انتخاب کنید. اگر لباسی ساده و برای مثال از جنس ساتن ساده انتخاب کرده‌اید، می‌توانید اکسسوری‌های شلوغ و پر نگین استفاده کنید.

پیشنهادی:  سوالات مصاحبه استخدام سالن کار + جواب

قد کفش را با قد لباس هماهنگ کنید.

اگر قد لباس بلند است، کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند به مرتب‌تر و کشیده‌تر نشان دادن شما کمک کنند. اگر قد لباس کوتاه است، می‌توانید بر اساس سلیقه خود به سراغ کفش تخت، پاشنه کوتاه یا بلند بروید. با این وجود حتما از هماهنگ بودن کفش و لباس مطمئن شوید. برای مثال لباس شب عروسکی و فانتزی به کفش‌های مشابه نیاز دارد. همچنین برای لباس شب زنانه و رسمی باید کفش‌های لوکس را انتخاب کنید.

ec5a42bb 24e7 4b8d a85d 42b48f80d755 ۱۰ راز مهم در خصوص لباس شب که تا حالا به آن توجه نکرده اید

مراسم رسمی است یا غیررسمی؟

رسمی یا غیررسمی بودن مراسم را فراموش نکنید. حتی اگر به عروسی می‌روید، بهتر است نسبت خود را هم با عروس و داماد در نظر بگیرید و سپس در خصوص انتخاب لباس مردانه و زنانه تصمیم بگیرید. در صورتی که در مراسم تا حدودی غریبه هستید و جو رسمی دارد، لباس‌هایی همچون لباس مشکی، ساده و بدون زرق و برق انتخاب کنید. در غیر این صورت دست بازی در انتخاب دارید.

ترند مهمترین عامل انتخاب لباس شب نیست.

در آخرین نکته از ۱۰ راز مهم در خصوص لباس شب لازم به ذکر است که تنها مد و ترند یا حتی قوانین و اصول را در نظر نگیرید. بلکه به لباس راحتی، سلیقه و علایق خود هم اهمیت بدهید و در نهایت لباسی را انتخاب کنید که با آن حس بهتری دارید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

راهنمای کامل لیزر موهای زائد واژن

آیا دوست دارید تابستان خود را در ساحل بگذرانید؛ اما از اصلاح موهای زائد خود …