طعم فروش به قیمت سئو می ارزه …!

23rf35tu94n5oiyh4ino5yj45ol 300x200 طعم فروش به قیمت سئو می ارزه ...!

افزایش فروش و رسیدن به درآمدهای بالا تمام آن چیزی است که صاحبین کسب و کارهای آنلاین به دنبال آن هستند. یکی از راه های افزایش فروش آنلاین بیشتر دیده شدن و به چشم آمدن در این فضا است.

سئو سایت یکی از ابزارهای بازاریابی آنلاین است که می تواند به سایت شما کمک کند تا در فضای گوگل به چشم بیاید. اما سئو هم مانند سایر روش های تبلیغاتی بدون هزینه نیست. اما قیمت سئو که صرف دیده شدن در فضای گوگل می شود به افزایش فروشی که برای شما رقم می زند می ارزد.

 

چطور با سئو سایت فروش خود را افزایش دهیم؟

سئو یکی از روش های بازاریابی آنلاین است که به شما کمک می کند بتوانید فروش خود را افزایش دهید. اما چطور؟ این سوالی است که بسیار از ما پرسیده می شود. سئو مجموعه از فرآیندها ست که به صورت مستمر بر روی سایت شما انجام می شود و با بهبود وضعیت سایت شما رتبه سایت شما را در صفحه نتایج serp بهبود می دهد.

با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل شما بیشتر به چشم کاربران میایید. در نتیجه میزان ورودی ها به سایت شما افزایش پیدا می کند. این افزایش ترافیک سایت موجب افزایش شانس فروش کسب و کار شما می شود. وقتی سئو تا این اندازه می تواند برای کسب و کار شما ارزش داشته باشد بنابراین باید برای آن هزینه کنید.

 

سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است نه هزینه!

قیمت سئو یکی از دغدغه هایی است که صاحبان وب سایت ها برای شروع سئو سایت خود دارند. غافل از اینکه سئو از نان شب هم برای کسب و کار آن ها واجب تر است. آمار بررسی های تحلیل گران سئو نشان می دهد که حدود 75 درصد از کاربران از صفحه اول نتایج جستجو هرگز خارج نمی شوند. این یعنی اینکه اگر سایت شما در صفحه دوم یا سوم گوگل باشید 75 درصد از سهم بازار مشتریان بالقوه خود را از دست می دهید.

پیشنهادی:  کشف سنگ‌نگاره‌های چندهزارساله در اسکاتلند

بنابراین نباید به قیمت سئو به چشم هزینه نگاه کرد سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است. زیرا با هزینه ای که برای سئو سایت خود می کنید بعد از رسیدن به صفحه اول گوگل آنقدر ورودی های شما افزایش پیدا می کند که چندین برابر هزینه ای که برای سئو کردید را سود می کنید. بنابراین سوال چرا باید برای سئو هزینه کنیم منطقی نیست. اما اینکه بپرسید چقدر برای سئو هزینه کنیم بستگی به عواملی دارد که در ادامه توضیح می دهیم.

 

چقدر برای سئو سایت خود هزینه کنیم؟

قیمت سئو که آژانس های سئو و سئوکارهای فریلنسر برای پروژه های سئو ارائه می دهند ممکن است یکسان نباشد. همین مسئله می تواند باعث سردرگمی شما شود که چقدر باید برای پروژه سئو خود هزینه کنید. و پروژه سئو خود را به چه کسی بسپارید.

آژانس های سئو و سئو کارهای فریلنسر براساس میزان دانش و تجربه ای که دارند و البته خدمات سئو ای که قرار است برای سایت شما انجام دهند تعرفه سئو متفاوتی را به شما ارائه می دهند.  اینکه شما چقدر برای پروژه سئو خود باید هزینه کنید بستگی به اهداف و سیاست های بازاریابی کسب و کار شما دارد.

اینکه اول بررسی کنید که کسب و کار شما تا چه اندازه نیازمند سئو است؟ ببینید سایت شما به کدام خدمات سئو نیاز دارد؟ آیا تمام فرآیند سئو سایت خود را باید برون سپاری کنید؟ مثلا شاید بتوانید بخشی از آن را توسط نیروهای داخلی شرکتتان انجام دهید. در نهاین تصمیم گیری بر عهده شماست که چقدر برای سئو سایت خود هزینه کنید.

 

آیا تضمینی برای بازگشت سرمایه سئو وجود دارد؟

قیمت سئو که برای اکثر پروژه ها ارائه می شود مبلغ قابل توجهی است. به همین دلیل یکی از سوالاتی که معمولا صاحبان کسب و کارها از ما می پرسند این است که آیا برای بازگشت سرمایه ROI خدمات سئو تضمینی وجود دارد؟

پیشنهادی:  (تصاویر) راهکار عجیب یک زوج برای جلوگیری از طلاق

باید بگوییم که طبق نتایج و آمارهایی که وجود دارد معمولا سئو اثر بخش ترین روش بازاریابی آنلاین شناخته شده است و در بسیاری از کسب و کارها تاثیرات بسیار شگرفی در افزایش فروش آنها داشته است. اما باید بدانید که تضمینی وجود ندارد. فاکتورهای دیگری هم موثرند مانند: صنعتی که شما در آن فعالیت می کنید، رقبای شما، فعالیت شما در سایر جنبه های بهبود دیجیتا مارکتینگ، سیاست های فروشی که دارید و … اگر شرکت سئو ای به شما همچین تضمینی برای بازگشت سرمایه ROI از طریق خدمات سئو می دهد پا به فرار بگذارید! زیرا این کار تنها یک فریب تبلیغاتی است.

قیمت سئو در سال 1401 چقدر است؟

قیمت سئو که شرکت های سئو و فریلنسرهای سئو به شما ارائه می دهند ممکن است بر اساس فاکتورهای  عملکرد، زمان و یا خدمات سئو، باشد که با هم تفاوت دارند. البته قیمت گذاری برای سئو بعد از بررسی و آنالیز سایت شما انجام می شود.

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که محاسبه هزینه سئو با توجه به حوزه فعالیت کسب و کار شما، میزان سختی کلمه کلیدی هدف تان، فعالیت رقبای شما محاسبه می شود.

 

فاکتورهای موثر بر تعیین قیمت سئو

سختی کلیدواژه:

یکی از مواردی که بر هزینه سئو پروژه شما تاثیر گذار است سختی کلیدواژه هدف شماست. مثلا فروش بلیط هواپیما آنقدر سخت است که ماهانه میلیاردها تومان هزینه خدمات سئو آف پیج برای این کلمه می شود تا بتوانند آن را به صفحه اول گوگل برسانند.

اما این هزینه برای کلید واژه ای مثل آموزش نرم افزار اکسل آیا منطقی است؟! طیبعتا هر چقدر یک کلید واژه عام تر باشد و میزان سرچ بالاتر و جامعه هدف بزرگ تری داشته باشد کلمه سخت تری است. که تعیین میزان سختی یک کلمه بر عهده سئوکار است که این کار را با کمک ابزارهای سئو انجام می دهد.

پیشنهادی:  چه فیلتر هایی در دستگاه تصفیه آب خانگی بهتر است استفاده کنیم؟

زمان به نتیجه رسیدن:

گاهی شما به دلیل ضرورتی، مثلا سهم بزرگ بازار مشتریان خود قصد دارید زمان رسیدن به نتیجه ( رسیدن به صفحه اول گوگل ) برای شما کوتاه تر باشد. این کوتاه شدن زمان برای رسیدن به هدف نیازمند این است که برای آف پیج سایت شما بیشتر هزینه شود همین مسئله هزینه سئو سایت شما را افزایش می دهد.

رقابت:

هر چقدر تعداد رقبایی که دارید بیشتر باشد و میزان فعالیتی که برای سئو سایتشان انجام داده اند بیشتر باشد کار شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل طبیعتا سخت تر است و مستلزم هزینه بیشتری است. این مسئله موجب افزایش قیمت سئو برای سایت شما می شود.

حوزه کاری:

یکی از موثرترین فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت سئو نوع صنعتی است که شما در آن فعالیت می کنید. در برخی از کسب و کارها هنوز آنقدرها حضور در فضای آنلاین مطرح نیست. بخش بزرگی از کسب و کارهای آن صنعت به صورتی سنتی فعال هستند.

بنابراین با کمی بهینه سازی و انجام یکی سری خدمات سئو آن پیج می توان به بهترین تایج دست یافت. بنابراین هزینه سئو در این پروژه ها با پروژه هایی که مثل فروش بلیط هواپیما قابل مقایسه نیست.

 

جمع بندی…

با تمام بالا و پایین هایی که برای تعیین قیمت سئو و البته هزینه قابل توجه سئو برای کسب و کارها وجود دارد اما آمارهایی که وجود دارد نشان می دهد سئو یکی از کارمدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که می تواند شانس فروش شما را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

مطلب پیشنهادی

نکات سفارش و ساخت پروتز دست و انگشت مصنوعی

از دست دادن جزئی دست حدود 90 درصد از قطع عضوهای اندام فوقانی را شامل …