بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون

biography bahman dan 01 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون

 

بیوگرافی و عکس های بهمن دان

بهمن دان از کودکی عاشق سینما و بازیگری بوده است. فعالیت هنری خود را با تئاتر در گروه آناهیتا آغاز کرد و از دهه 60 توانست به صورت حرفه ای وارد تلویزیون شود. از جمله فیلم ها و سریال های بهمن دان میتوان به هدف، بازی پنهان، زیر تیغ و طوفان شن اشاره کرد.

چکیده ای از بیوگرافی بهمن دان

نام اصلی: بهمن دان

تاریخ تولد: 27 اردیبهشت 1337

محل تولد: تهران

حوزه فعالیت: بازیگری سینما و تلویزیون

 

بیوگرافی بهمن دان 

بهمن دان (زاده ۲۷ اردیبهشت ۱۳۳۷ – تهران) بازیگر ایرانی است. او دارای مدرک تحصیلی دیپلم تجربی است و در دانشگاه در رشته رادیولوژی فارغ التحصیل شده است.

 

بهمن دان  فعالیت هنری خود را با تئاتر در گروه آناهیتا آغاز کرد و فعالیت سینمایی را در سال ۱۳۷۱ به صورت حرفه‌ای بعنوان بازیگر در فیلم هدف آغاز کرد.

 

او مدتی به‌عنوان تکنسین رادیولوژی در بیمارستان مهر کار کرد در حال حاضر در کنار بازیگری  کشاورزی هم میکند. بهمن دان در اکثر فیلم ها در نقش آدم های خبیث بازی کرده است و فیزیک ظاهری اش بیشتر به درد این نقش ها میخورد، اما نتوانست متفاوت ظاهر شود. اما بازی‌اش در مجموعه تلویزیونی بازی پنهان توانائی‌های او را آشکار کرد.

 

زندگی شخصی بهمن دان

 

biography bahman dan 04 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون بهمن دان فعالیت هنری خود را با تئاتر در گروه آناهیتا آغاز کرد

 

بهمن دان یک پسر به نام رضا فارغ التحصیل رشته بازرگانی و یک دختر به نام شاه پری دارد که دانشجوی رشته حقوق است. همسر بهمن دان خانه دار است.

بهمن دان علاقه زیادی به خانواده اش دارد و به گفته خودش سعی میکند تمام وقت در اختیار خانواده اش باشد.

 

کودکی بهمن دان و علاقه به بازیگری

 

biography bahman dan 02 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون بهمن دان از کودکی عاشق سینما و بازیگری بوده است

 

بهمن دان از کودکی عاشق سینما و بازیگری بوده است. او تا قبل از آمدن تلویزیون فیلمهای 35 میلیمتری را میخریده و به هم میچسبانده و در دستگاه آپارات جا می انداخته است تا بتواند با دوستانش در حیاط خانه از طریق آپارات فیلم نگاه کند.

 

با آمدن تلویزیون شب ها بیدار میمانده است و سریال های آمریکایی که از تلویزیون پخش می شده است را دنبال میکرده است. بهمن دان به گفته خودش از طریق هم ذات پنداری با شخصیتهای سریال های تلویزیونی توانسته است به هدفش در بازیگری برسد.

پیشنهادی:  گالری عکس های خفن عاشقانه دونفره خاص

 

در دبیرستان در گروههای تئاتر مدرسه فعالیت می کرده است بعد ها کار خود را با گروه تئاتر اناهیتا تا سال 1354 ادامه می دهد. بهمن دان به دلیل عدم رضایت پدرش تا قبل از انقلاب بازیگری را به صورت جدی دنبال نکرد و بعد از یک وقفه طولانی مدت در سال 1371 وارد عرصه بازیگری شد.

 

بهمن دان در مصاحبه ای در مورد کودکی اش گفته است:

“در قهوه خانه محلمان با تلویزیون آشنا شدم. آن زمان من 9 سال بیشتر نداشتم، یادم میآید اولین برنامهای که از تلویزیون دیدم یک فیلم سینمایی آمریکایی بود که جان وین بازی میکرد. آن زمان قهوه خانه یک قران میگرفتند و از باتریهای ماشین به عنوان صندلی بچه ها استفاده میکردند، من هم مثل بقیه بچه ها یک قران میدادم به شاگرد قهوهچی و بر روی باتری صندلیها جا خوش میکردم و فیلم میدیدم تازه با همان یک قران پول، جایتان خالی یک استکان چایی هم میخوردیم. حدود 9 ماه بعد پدرم با پافشاری من یک دستگاه تلویزیون RTI به مبلغ هزار تومان از محل کارش خریداری کرد. ما جزو اولین خانواده هایی بودیم که صاحب تلویزیون شدیم یادم هست همسایه ها هم به خانه ما می آمدند و همه با هم دسته جمعی تلویزیون تماشا میکردیم”

 

شروع فعالیت بازیگری بهمن دان

 

biography bahman dan 03 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون بازی در سریال «بازی پنهان» نقطه قوت بازیگری بهمن دان به حساب می آید

 

این بازیگر نسبتا پرکار سینما و تلویزیون فعالیت هنری خود را با تئاتر در گروه آناهیتا آغاز کرد و در نمایش های بسیار زیادی ابتدا در نقش های درجه دوم و سوم و سپس در نقش های اصلی به بازی پرداخت و کم کم توانست مهارت و استعداد خود را به همگان ثابت کرده و از این رو از دهه 60 توانست به صورت حرفه ای وارد تلویزیون شود و از سال 1371 برای اولین بار با بازی در فیلم سینمایی «هدف» به کارگردانی بهرام کاظمی وارد جرگه بازیگران سینما شد.

 

بازی در سریال «بازی پنهان» به کارگردانی آقای شاپور قریب نقطه قوت بازیگری بهمن دان به حساب می آید و از نظر خودش هم بهترین نقشی است که تاکنون بازی کرده است.

 

بهمن دان در مجموعه تاریخی « معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی ایفاگر نقش حسنعلی منصور نخست وزیر اوایل دهه 40 هست که جلو مجلس ترور شد.

 

“طوفان‌شن” اثر خاطرانگیزش را نمی‌توان از خاطره‌ها برد؛ اثری که درباره حمله آمریکایی‌ها برای آزادی گروگان‌های سفارت آمریکا در ایران است.

پیشنهادی:  داستان ضرب المثل آنچه گذشته افسوس مخور

 

بهمن دان در سال 1385 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 5 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد.

 

biography bahman dan 05 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون بهمن دان در سال 1385 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند

 

آثار مهم بهمن دان در این سال، بازیگری در فیلم سنگ، کاغذ، قیچی به کارگردانی سعید سهیلی، فیلم قصه دلها به کارگردانی هوشنگ درویش‌پور، فیلم هر چی تو بخوای به کارگردانی محمد متوسلانی، سریال واپسین کوچ به کارگردانی غلامرضا صیامی‌زاده و سریال زیر تیغ به کارگردانی محمدرضا هنرمند محسوب می‌شود.

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی بهمن دان بازی در سریال زیر تیغ بوده است. بهمن دان سال 1385 در 48 سالگی در سریال زیر تیغ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با محمدرضا هنرمند همکاری داشته است. بهمن دان توانست با بازی در سریال زیر تیغ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند.

بهمن دان علاوه‌بر سریال زیر تیغ، سال 1381  در سریال جست و جو در شهر نیز بازی کرده است. بهمن دان این‌بار با حسن هدایت یعنی کارگردان سریال جست و جو در شهر و هنرمندانی چون دانیال حکیمی، محمد برسوزیان، خسرو دستگیر و عبدالرضا اکبری همکاری داشت.

 

جدیدترین نقش آفرینی بهمن دان بازی در یک فیلم سینمایی به نام “میز قرمز” با نام جدید “جزیره” به کارگردانی نوید اسماعیلی و تهیه‌کننده غلامرضا آزادی است که این کار در هنگامِ شروع با کرونا مواجه شد و در نتیجه فعلاً متوقف شده است و احتمال دارد تا پایان خردادماه راه بیفتد. او در این فیلم نقش اول این کار را خواهد داشت و شاید بعد از مدت‌ها به سینما برگردد.

 

بهمن دان علاوه بربازیگری در حوزه دوبله نیز فعالیت داشته است. اولین و تنها تجربه او در زمینه دوبله در فیلم محاکمه با آقای خسروشاهی همکاری کرده است.

 

بهمن دان از بازیگری تا کارگردانی

 

biography bahman dan 06 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون تله فیلم « سالارخان»، به کارگردانی بهمن دان آماده عرضه به شبکه نمایش خانگی است

 

تله فیلم « سالارخان» ، به کارگردانی بهمن دان آماده عرضه به شبکه نمایش خانگی است. او این تله فیلم را در سال 90 ساخته است و علاوه بر کارگردانی، خودش هم در آن حضور دارد.  در این تله بازیگران متعددی ایفای نقش کرده اند. از جمله مارال فرجاد، قائم سالارخان اولین تجربه بهمن دان در ژانر طنز است و تجربه خیلی خوبی بوده است.

پیشنهادی:  طرز تهیه دسر کابلر هلو

 

بهمن دان تله فیلم دیگری نیز با عنوان حاج باقر خبازباشی در حال ساخت دارد که در آن خودش و نفیسه روشن بازی میکنند و در آن ایفاگر نقش پسر حاج باقر خبازباشی هست. این کار هم در ژانر طنز است و هدف از ساخت آن شاد کردن مردم بوده و بالاخره اینکه کار ساخت موسیقی هر دو تله فیلم را مهدی کورنگی به عهده داشته است.

 

بهمن دان همچنین کاری راجع به نیروی دریایی ارتش و روزهای آخر جنگ دارد و دغدغه‌اش این است که آن کار را بسازد.

 

گفته های بهمن دان در مورد علت کم کاری اش در چند سال اخیر

 

biography bahman dan 07 بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون عکس بهمن دان و هرمز شجاعی مهر

 

کی‌ هست؟ که من نیستم. امروز با عده‌ای مواجهیم که پول می‌دهند و نقش می‌خرند و به هر قیمتی دنبال دیده شدن‌اند و این‌ها چیزی نیست که امروز مورد تأیید ما باشد و مردم هم نمی‌پسندند؛ در نتیجه می‌آیند و می‌روند. الان سینمایی نداریم و بیشتر به سمت کارهای سوپرمارکتی رفتند. در واقع فیلم‌های نمایش‌خانگی که در سوپرمارکت‌ها می‌فروشند و البته هزاران نقد به آنها وارد است.

 

نوستالژی مخاطب را از برخی کارها و نقش‌هایم  را با انتخابی نادرست، خراب نمی‌کنم.  اگر قاچاق موادمخدر کنم پولش از اینها بهتر است اما حاضر نیستم شرافتم و آنچه را که در این سینما و تلویزیون به مخاطب عرضه کرده‌ام با این نوع کارها زیر سؤال ببرم. یشتر مشمئزکننده خواهم شد تا فرهنگساز! در کنار اثر خوب، پولی که به می‌دهند هم باید تمیز باشد. من بازیگری نیستم که با پول کثیف کار کنم. من خودم را از سینما بیرون کشیدم و به هر قیمتی برای بازی کردن نمی‌روم.

 

لیست فیلم های بهمن دان

 

عنکبوت (۱۳۸۷)  شیرهای جوان (۱۳۷۸) ویرانگر (۱۳۷۴)
 موش (۱۳۸۷)  پرواز خاموش (۱۳۷۷) هدف (۱۳۷۳)
حرکت اول (۱۳۸۶)  حماسه قهرمانان (۱۳۷۶) معمای شاه (۱۳۹۴)
سنگ، کاغذ، قیچی (۱۳۸۵) توفان شن (۱۳۷۵)  تله‌فیلم چشم‌های نامحسوس (۱۳۸۸)
قصه دل‌ها (۱۳۸۵)  متهم (۱۳۷۵)  محاکمه (۱۳۷۷–۱۳۷۸ )
هر چی تو بخوای (تعطیلات آخر هفته) (۱۳۸۵) گارد ویژه (۱۳۷۴) چهل سرباز (۱۳۸۶)
زیر تیغ (۱۳۸۵) عشق سال‌های جنگ (۱۳۸۰) آفتاب و زمین (۱۳۷۹–۱۳۷۸)
 زیر زمین (۱۳۸۵)

 

منبع: بیتوته

 

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های زیبا درباره مادر

عکس نوشته های روز مادر عکس نوشته درباره مادر تبریک روز مادر متن تبریک روز …