ژلیش ناخن چیست ؟ آموزش زدن ژلیش ناخن

%name ژلیش ناخن چیست ؟ آموزش زدن ژلیش ناخن

ژلیش ناخن چیست

آموزش ژلیش ناخن

ژلیش ناخن یا لاک موقتی برای خانم هایی که به دنبال روشی بلندمدت برای طرح‌ریزی مد و لباس خویش و همراهی آن با رنگ ناخن هستند، توصیه می شود. این شیوه نسبت به لاک معمولی ماندگاری بیشتری دارد و دیرتر پاک می شود. برای انجام ژلیش ناخن باید از دستگاه LED یا UV سمت انجام ژلیش ناخن استفاده کرد.

اختلاف ژلیش ناخن با لاک معمولی

لاک ژلیش مثل لاک معمولی در معرض هوا خشک نمی شود و پس از قرار گرفتن زیر نور لامپ مخصوص هست که به حالت جامد در می آید. پس از آنکه در دوران تعيين شده ناخن های خویش را ریز نور لامپ LED یا UV قرار دادید، لاک سفت می شود. چنانچه حس می کنید که باید یک لایه ديگر هم از لاک ژلیش روی ناخن خویش استفاده کنید، دوباره باید پس از هر لایه، ناخن ها را در معرض نور لامپ بگذارید تا خشک شود.

مقاومت لاک ژلیش

لاک های ژلیش مقاومت بینهایت طولانی نسبت به لاک های معمولی دارند و بینهایت مقاوم اند، مقاومت این لاک ها 1 ماه و احتمالا هم بیشتر هست پس هنگامی که در یک ماه چند جشن و عقد و عروسی پیش رو دارید می توانید از لاک ژلیش استفاده کنید.

%name ژلیش ناخن چیست ؟ آموزش زدن ژلیش ناخن

انواع ژلیش

لاک ژل ها را می توان بر اساس روش ایفا روی ناخن به دو دسته تقسیم کرد:

لاک ژل های سه مرحله ای، که حاوی یک ژل بیس، یک ژل رنگی، و یک تاپ ژل هستند و باید با همین ترتیب روی ناخن ایفا شوند.

لاک ژل های تک مرحله ای، که تنها محدود به یک لایه ژل رنگی هستند و بي‌نياز از بیس ژل یا تاپ ژل میباشند ( بیشتر بخوانید: آموزش تصویری کاشت ناخن )

پیشنهادی:  رژلب را نخورید (+ روش تشخیص رژلب بدون سرب)

لوازم مورد نیاز ژلیش ناخن

– لاک پایه

– دستگاه UV- LED

– استون خالص

– محلول کلینزر ناخن

– سوهان دستی ناخن

– بافر ناخن

– عقب زن و نیپر

– مخالف قارچ و پرایمر ژل

– لاک ژل

– روغن کوتیکول و لوسیون

%name ژلیش ناخن چیست ؟ آموزش زدن ژلیش ناخن

لوازم مورد نیاز ژلیش ناخن

مرحله های انجام ژلیش ناخن

ژلیش ناخن طی مرحله های زیر به وسیله ناخن کار انجام می شود:

مرحله اول:نخست ناخن ها مانیکور می شوند. در این گام، آشکار ناخن شما متناسب با سلیقه خودتان به شکل گرد، مربعی، کوتاه و یا بلند سوهان کشیده می شود. همینطور ناخن کار پوست اطرف ناخن( کوتیکول) را مرتب نموده و قدری به عقب هل می دهد تا لاک جلوه زیباتری داشته باشد.

%name ژلیش ناخن چیست ؟ آموزش زدن ژلیش ناخن

آموزش ژلیش ناخن

مرحله دوم:ناخن کار برای افزایش مقاومت لاک ژل روی ناخن، به کمک سوهان خراش هایی سطحی روی سطح ناخن ایجاد می کند. به این ترتیب لاک ژل بهتر به سطح ناخن چسبیده و همینطور آشکار ناخن بی اندازه کلفت بنظر نمی رسد.

به یاد داشته باشید که پس از مرحله های یک و دو( مانیکور و ایجاد خراش) دست های خود را نشویید؛ برای این که سبب سوا شدن زود هنگام لاک ژل از ناخن می شود.

مرحله سوم:حال نوبت به لاک زدن می رسد. برای پررنگ و زیبا بنظر آمدن لاک ژل لازم هست که دو لایه از آن روی ناخن زده شود. بعد از زدن لایه اول لاک ژل، لازم هست انگشتان خویش را داخل یک دستگاه کوچک خشک کننده با اشعه UV بگذارید و چند ثانیه شکیبایی کنید. بعد از خشک شدن لایه اول لاک، لایه دوم زده شده و دوباره خشک می شود. این مراحل چند بار دوباره‌کاری میشوند تا طرح مورد نظرتان به زیبایی روی ناخن هایتان نقش بازي كردن ببندد.

پیشنهادی:  چه داروهایی کچل می کنند؟

%name ژلیش ناخن چیست ؟ آموزش زدن ژلیش ناخن

زدن ژلیش روی ناخن 

برای پاک کردن ژلیش در منزل با تمرکزفکر عمل کنید

چنانچه به علت مسافت، دوران یا هزینه تصمیم گرفتید خودتان ژلیش ناخنتان را پاک کنید، باید خيلي بیشتر تمرکزفکر و شکیبایی و شکیبایی به هزیننه دهید. میتوانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

– استون ۱۰۰ درصد یا محلول پاکیزه کننده ناخن تهیه کنید. محلول های پاکیزه کننده ناخن از استون ملایم تر هستند و اسیب کمتری داخل می کنند.

– یک گوش پاک کن یا پنبه کوچک را به محلول اغشته نموده و به آرامی روی سطح ژلیش بکشید.

– برای مدتی مثلاً بیست لحظه یا کم تر( بسته به نوع و سختی ژل) اجازه دهید مواد پاکیزه کننده روی ناخن بماند. در این مدت ناخن ها را داخل فویل های آلومینیومی بپیچید. هنگامی که ژلیش بطور کامل پاک شد، با مقدار کمی آب هر ناخن را شست و شو دهید.

– دست هایتان را با حوله خشک کنید و از کرم های مرطوب کننده دست و روغن های تقویتی ناخن استفاده کنید. پوست اطراف ناخن را از بین نبرید و قطعاً با مرطوب کننده ها آبرسانی کنید.

این فرآیند بسته به نوع مواد ژلیش شما ۱۵ لحظه تا یک ساعت طول می کشد. همینطور میتوانید از یک پوشر کوتیکول برای برداشتن مواد باقی مانده در گوشه های ناخن و پاک کردن کوتیکول ها و پوست های اضافی استفاده کنید.

%name ژلیش ناخن چیست ؟ آموزش زدن ژلیش ناخن

پاک‌کردن ژلیش

آیا ژلیش مالیات دارد؟

ژلیش برای خانم هایی که ناخن های بی‌قدرت و حساسی دارند اصلاً توصیه نمی شود زیرا به صورت 4 لایه روی ناخن می خورد و جلوگیر از آمدن اکسیژن کافی به ناخن می شود.

پیشنهادی:  اسکین کر چیست و چه فوایدی دارد؟

در ضمن بهتر هست هرازگاهی به ناخن مجال استراحت داد و پیش از زدن لاک جدید ناخن را از لحاظ سلامت کاملاً بررسی کرد. حتی افردی که لاک های معمولی می زنند هم باید گاهی به ناخنشان استراحت بدهند زیرا نرسیدن اکسیژن سبب زرد شدن آن می شود.

نکته ديگر این که هیچوقت نباید ژلیش را به زور و با وسایل تیز و برنده یا حتی سوهان از روی ناخن پاک کرد برای این که این کار شدیداً به برگ ناخن اسیب می زند.

اگر از برندهای معتبر ژلیش استفاده کنید و بدرستی آنرا روی ناخن بزنید و پاک کنید، این نوع لاک کم بیماری هست. فراموش نکنید هر دفعه پس از پاک کردن ژلیش از روغن های تغذیه کننده دور ناخن استفاده کنید. برای افرادی که ناخن می جوند یا کودکان که ناخن را به دهان می برند، استفاده از ژلیش به هیچ وجه توصیه نمی شود.

%name ژلیش ناخن چیست ؟ آموزش زدن ژلیش ناخن

مقاومت لاک ژلیش

دستگاه UV یا LED کدام بهتر هست؟

در سالن زیبایی ها از دو نوع دستگاه UV یا LED استفاده می شود که مخالفان و مدافعان خاص خویش را دارد. به گفته بعضی اشخاص، لامپ UV ناخن را برّاق تر می کند و در قیاس با لامپ های LED کم‌بها ارزش تر هم هست، ولی خشک شدن ناخن در دستگاه UV بیشتر از دستگاه LED طول میکشد و لامپ UV باید هرازگاهی عوض‌کردن شود. نکته مهم ديگر این که اشعه UV در درازمدت میتواند سبب پیدایش لک روی پوست شود.

%name ژلیش ناخن چیست ؟ آموزش زدن ژلیش ناخن

آموزش زدن ژلیش ناخن

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …