نحوه ی کار با خمیر فوندانت

%name نحوه ی کار با خمیر فوندانت

آموزش تصویری قرار دادن خمیر فوندانت روی کیک

شما می توانید با استفاده از خمیر فوندانت کیک های خود را به حالت رسمی و شیکی تزیین کنید و از دیدن آنها لذت ببرید. از این خمیر بیشتر برای تزیین کیک های انیمیشنی و سه بعدی استفاده می شود.

همانطور که قبلا آموزش دادیم خمیر فوندانت را در خانه تهیه کنید. و یا آن را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.

برای نگهداری خمیر فوندانت آن را داخل کیسه فریزر و در کابینت قرار بدهید. می توانید با این روش خمیر را تا یک ماه نگه دارید. اگر خمیر را داخل یخچال قرار بدهید خمیر سفت و شکننده می شود و نمی توان با آن کار کرد.

اگر خمیر فوندانت را در خانه تهیه کردید بهتر است حدود یک شب از آن استفاده نکنید و به آن استراحت بدهید و از آن استفاده نکنید.

%name نحوه ی کار با خمیر فوندانت

نحوه ی قرار دادن خمیر فوندانت روی کیک

پیشنهادی:  آموزش پاک کردن سیرابی

هنگام استفاده از خمیر فوندانت ابتدا روی سطح کار را با پلاستیکی ضخیم بپوشانید. سپس مقداری آرد ذرت و پودر شکر را الک کنید و خمیر را روی سطح کار ورز بدهید تا خمیری نرم و لطیف داشته باشید. سپس خمیر را با وردنه صاف کنید هر لحظه آن را از روی سطح کار بلند کنید و بتابانید تا به سطح نچسبد و باز نازک کنید به صورت یکباره آن را نازک نکنید. بعد از اینکه خمیر نازک شد آن را به صورت آرام و شل به دور وردنه بتابانید.

و بعد از اینکه کیک تان را برش زدید و لابه لای آن خامه و موز و گردو قرار دادید. خمیر فوندانت را با وردنه از لبه ی کار روی سطح کار پهن کنید. برای اینکه اندازه ی خمیرتان کم نشود به وسیله ی نخ اندازه بگیرید به این صورت که یک سر نخ را یک طرف کیک قرار بدهید و نگه دارید سپس نخ را به طرف دیگر کیک ببرید و آن را بچینید و زمانی که خمیر آماده شد آن را با نخ اندازه بزنید اگر لازم بود آن را بیشتر باز کنید.

%name نحوه ی کار با خمیر فوندانت

خمیر فوندانت را روی کیک صاف کنید

پیشنهادی:  نكاتی برای پخت كباب ترش و کته کباب

و به آرامی روی کیک پهن کنید. سپس آن را صاف کنید و اضافه های آن را با چاقو برش بزنید. و بعد با اشکال مختلف آن را تزیین کنید. برای حروف انگلیسی از قالب های فلزی استفاده کنید.

%name نحوه ی کار با خمیر فوندانت

خمیر را روی کیک بکشید و صاف کنید

می توانید از قالب های سلیکونی برای اعداد و یا هر شکلی استفاده کنید فقط لازم است قالب را از خمیر پر کنید و آن را داخل یخچال یا فریزر قرار بدهید تا خودشان را بگیرد و بعد به راحتی با فشار دادن به سمت بیرون آن را خارج کنید.

%name نحوه ی کار با خمیر فوندانت

می توانید روی کیک را خامه کشی کنید و برای تزیین آن از خمیر فوندانت استفاده کنید.

%name نحوه ی کار با خمیر فوندانت

اضافه های خمیر را برش بزنید

%name نحوه ی کار با خمیر فوندانت

بعد از برش زدن اضافه های کیک با کیک را صاف و یکدست کنید

%name نحوه ی کار با خمیر فوندانت

تزیین کیک با خمیر فوندانت

%name نحوه ی کار با خمیر فوندانت

کیک با خمیر فوندانت

پیشنهادی:  راههای تشخیص برنج ایرانی اصل
منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روش صحیح انجماد نخود فرنگی و باقلا سبز

  نحوه ی نگهداری از سبزیجات اگر چه یخ زدن یا انجماد ، بهترین شیوه …