قطعات اصلی خطوط خردایش معدن

efcklv09tu3509yj35ypo45ypoj54oyk 300x209 قطعات اصلی خطوط خردایش معدن

از دل معادن سنگ‌های معدنی بسیاری استخراج می‌شود که بخشی از آن‌ها در بخش تزئینات و حجم زیادی از آن‌ها هم برای ملزومات زندگی رومزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. شکل خام سنگ‌های معدنی استخراج شده، دارای ناخالصی‌هایی زیادی بوده و اندازه آن‌ها هم بزرگ‌تر از نیاز سایر صنایع است؛ به همین منظور خطوط خردایشی شکل گرفت که در این خطوط با کمک سنگ شکن‌ و سایر تجهیزات، مواد معدنی خرد شده و مواد خالص آن تفکیک می‌گردد.

از جمله تجهیزات پر کاربرد در خطوط خردایش معدن می‌توان به سنگ شکن فکی، هیدروکن، سنگ شکن ضربه‌ای، فیدر، سرند، نوار نقاله، ماسه ساز و … اشاره کرد که هر کدام وظیفه مختص به خود را بر عهده دارند. سنگ‌شکن‌ها به دلیل برخورد همیشگی با سنگ‌های سخت، به مرور زمان دچار سایش شده و برای بالاتر رفتن کارایی، لازم است این قطعات تعویض شوند. در ادامه به معرفی قطعات اصلی خطوط خردایش معدن خواهیم پرداخت.

  • چکش سنگ شکن: یکی از مهم‌ترین قطعات خطوط خردایش، چکش‌ها هستند که در سنگ شکن کوبیت یا ضربه‌ای وظیفه کوچک‌کردن سنگ‌ها را بر عهده دارند. این چکش‌ها مستقیما با سنگ برخورد داشته و هر چند وقت یکبار، باید توسط کارفرما با چکشی جدیدی جایگزین شوند. تعویض چکش‌ها به بالا رفتن سرعت و کیفیت کاری دستگاه کمک زیادی می‌کند.
  • قطعات سرند: سرند یکی از تجهیزات کاربردی در خطوط تولید مختلف است که برخی از قطعات آن مانند توری، بلبرینگ، یاتاقان و شفت اصلی نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند.
  • غلطک نوار نقاله: نوار نقاله در خطوط تولید وظیفه جابجایی مواد را برعهده داشته و نقش مهمی در افزایش سرعت تولیدی ایفا می‌کند. دو غلطک در بخش انتهایی و ابتدایی نوار نقاله نصب شده که پس از مدتی دچار سایش خواهند شد.
  • تسمه نوار نقاله: تسمه نوار نقاله بسته به هدف استفاده، از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود و هر کدام از آن‌ها برای در خط تولیدی خاصی کاربرد خواهند داشت. ابتدا باید نیاز خط تولید خود را شناسایی کرده و سپس نوع مناسبی از تسمه نوار نقاله را خریداری نمایید.
پیشنهادی:  فوم بتن چیست؟

wlckj3tinucv89yhohj35o3itjcve54otjc3 300x225 قطعات اصلی خطوط خردایش معدن

  • شانه فک ثابت و متحرک سنگ شکن فکی: اولین دستگاهی که در خطوط خردایش مواد معدنی جای می‌گیرد، سنگ شکن فکی است. مواد ورودی پس از ورود به داخل این دستگاه با قرار گرفتن بین دو فک ثابت و متحرک خرد شده و اندازه آن‌ها کوچک می‌شود. شانه فک ثابت و شانه فک متحرک دستگاه شکن فکی از جنس فولاد منگنزی مولیبدن دار ساخته می‌شود تا بتوانند مقاومت بالایی در برابر ضربه و عوامل دیگر از خود نشان دهند اما با وجود کیفیت بالا، در طولانی مدت کارایی خود را از دست داده و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.
  • سندان سنگ شکن: سندان سنگ‌ شکن‌هایی مانند ماسه ساز خرگوشی یا کوبیت، از دو جنس چدن و فولاد ساخته شده و بالاترین درجه مقاومت را از خود نشان می‌دهند اما مانند هر قطعه دیگری، این سندان هم ممکن است دچار مشکلاتی شود و به ناچار مجبور شوید آن را تعویض نمایید.
  • منتل و کانکیو سنگ شکن هیدورکن: عملیات خرد کردن سنگ‌ها در سنگ شکن هیدروکن توسط بسته شدن فاصله بین دو قطعه منتل و کانکیو انجام خواهد گرفت و این دو قطعه در داخل باتمشل و تاپ شل جای می‌گیرند. این چهار قطعه به دلیل تماس های مکرر با سنگ‌های سخت معدنی، پس از مدتی استفاده نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.
پیشنهادی:  تبدیل واگن قطار قرن نوزدهم به هتلی زیبا/ تصاویر

با تعویض هر کدام از قطعات ذکر شده ( در صورت سایش) عمر دستگاه افزایش خواهد یافت و کیفیت خطوط تولید هم تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. برای اطلاع از قیمت روز قطعات اصلی خطوط خردایش معدن و سفارش آن‌ها با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت بازار، درخواست خود را با کارشناسان نوین کراشر مطرح فرمایید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه گردد.

پیشنهادی:  اطلاعاتی جالب درباره ۶ فسیل شگفت انگیز از دایناسور‌ها + تصاویر

مطلب پیشنهادی

راهنمای کامل لیزر موهای زائد واژن

آیا دوست دارید تابستان خود را در ساحل بگذرانید؛ اما از اصلاح موهای زائد خود …