فواید روغن اسطوخودوس برای مو + مضرات و نحوه استفاده

[ad_1]

%name فواید روغن اسطوخودوس برای مو + مضرات و نحوه استفاده

فواید روغن اسطوخودوس برای مو

روغن اسطوخودوس برای سلامتی مو

روغن اسطوخودوس علاوه بر بوی آرام بخشی که دارد، یکی از موثرترین روغن ها برای تحریک و افزایش رشد مو و درمان ریزش مو محسوب میشود.

روغن اسطوخودوس ( به انگلیسی : lavender oil ) بوی فوق العاده خوشایند و استراحت بخشی دارد و به تندرستی سیستم ایمنی بدن کمک میکند. رایحه عصاره اسطوخودوس سبب ایجاد شادی و استراحت بیشتر میشود و بعد از استشمام بوی این روغن خلق و خوی بهتری پیدا میکنید.

یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای این روغن ، استفاده از روغن اسطوخودوس برای مو می باشد که  سبب زیبایی و سلامت مو میشود. تحقیقات نشان داده اند که این روغن در رشد موها و پیشگیری از نازک شدن موها موثر می باشد. مهم ترین خاصیت روغن اسطوخودوس تحریک فولیکول های مو و تندرستی سرعت رشد موها و افزایش کلفتی مو می باشد.

در ادامه مقاله خواص روغن اسطوخودوس برای مو را با هم مرور میکنیم و طریقه مصرف روغن اسطوخودوس برای مو را با هم یاد میگیریم.

%name فواید روغن اسطوخودوس برای مو + مضرات و نحوه استفاده

خاصیت روغن اسطوخودوس برای مو

خاصیت روغن اسطوخودوس برای مو

خاصیت روغن اسطوخودوس برای مو زیاد زیاد می باشد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره میکنیم.

تندرستی رشد مو :  پژوهشی که در سال 2016 انجام شده نشان داد که مصرف روغن اسطوخودوس سبب تندرستی رشد موهای جدید ، افزایش سرعت رشد و کلفتی موها میشود.  بر اساس ادعای برخی مطالعات از این روغن میتوان برای درمان خانگی کچلی منطقه ای ، آلوپسی و ریزش مو آندوژنیک استفده کرد.

درمان شوره سر : این روغن خواص عکس میکروب و عکس قارچی دارد و استفاده از آن روی پوست سر میتواند مشکلات خارش پوست سر و شوره را درمان کند.

از بین بردن شپش سر : مطالعه ای که سال 2011 انجام شد نشان داد این روغن میتواند از شپش موی سر پیشگیری کرده و شپش مو را درمان کند. استفاده همزمان این روغن با روغن درخت چای میتواند اثرگذاری عکس شپش آن را بیشتر کند.

پیشنهادی:  موس مو چیست؟(+ روش استفاده از موس مو)

روغن اسطوخودوس برای سفیدی مو : برای درمان سفیدی مو میتوانید پوست سیب زمینی را با دو لیوان آب به مدت 5 لحظه بجوشانید و بعد از خنک شدن صاف کنید و چند قطره عصاره روغن اسطوخودوس و  رزماری به آن افزایش کنید و هر بار در دوش موهایتان را با این ترکیب بشویید تا موهای سفید پنهان شود. برای تاثر گذاری بهتر میتوانید پوست سر را به این ترکیب آغشته کرده و بگذارید شب تا صبح بماند سپس دوش بگیرید.

%name فواید روغن اسطوخودوس برای مو + مضرات و نحوه استفاده

روغن اسطوخودوس برای ریزش مو

فرمول ترکیب روغن اسطوخودوس برای ریزش مو : برای این که رشد موهایتان سریعتر شود و موهایی کلفت تر داشته باشید، میتوانید هفته ای 2 بار از این فرمول روغن روی پوست سر استفاده کنید و شب تا صبح اجازه دهید استراحت کند و سپس دوش بگیرید و موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید. 10 قطره روغن اسطوخودوس + 5 قطره روغن سداروود ، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ، 1 قاشق چایخوری روغن کرچک را با هم مخلوط کرده و با قطره چکان روی پوست سر بزنید و با دست پایان پوست سر را به این روغن آغشته کنید.

درمان آلوپسی : آلوپسی یک بیماری خود ایمنی می باشد که سبب میشود بدن فولیکول های مو را به عنوان مزاحم  شناخته و از بین ببرد. مطالعه انجام شده در اسکاتلند نشان داد که 44 درصد بیماران گرفتار به آلوپسی با ماساژ پوست سر با روغن اسطوخودوس ، شاهد رشد مجدد موهایشان بوده اند. برای درمان میتوانید از ترکیب زیر استفاده کنید.

3 قطره روغن اسطوخودوس + 3 قطره روغن رزماری + 2 قطره روغن آویشن + 2 قطره روغن سداروود ، 4 قاشق چایخوری روغن دانه انگور + نصف قاشق چایخوری روغن جوجوبا را با هم مخلوط نموده روی یک اقبال از پوست سر تست کنید و در صورتی که آلرژی نداشتید روی قسمتی که گرفتار ریزش مو شده ماساژ دهید و با یک حوله بپوشایند. حدود 7 ماه باید از این روش درمانی برای رشد مجدد موها استفاده کنید.

طریقه مصرف روغن اسطوخودوس برای مو

با توجه به نوع مصرف و هدفی که دارید ، طرز استفاده روغن اسطوخودوس برای مو گوناگون می باشد و باید بهترین روش را برای خودتان انتخاب کنید.

اگر  میخواهید از عصاره خالص اسطوخودوس استفاده کنید قطعا باید این روغن را با یک روغن حمل‌کننده مثل روغن نارگیل یا روغن جوجوبا به اندازه مساوی مخلوط کنید.

ماساژ پوست سر با روغن اسطوخودوس :  اگر میخواهید از روغن اسطوخودوس برای ریزش مو استفاده کنید و رشد موهایتان بیشتر شود، میتوانید پوست سر را با روغن اسطوخودوس آغشته کنید و بگذارید 10 لحظه تا نیم ساعت روی سر بماند سپس دوش بگیرید و موها را با شامپو بشویید. برای تاثیر گذاری بهتر میتوانید شب قبل از خواب این کار را انجام داده و صبح دوش بگیرید.

افزودن روغن اسطوخودوس به لوازم بهداشتی : اگر میخواهید از  روغن اسطوخودوس برای ریزش مو استفاده کنید میتوانید 5 قطره عصاره خالص اسطوخودوس را به 30 گرم شامپو یا نرم کننده موی خود افزایش کنید و علاوه بر تندرستی رشد موها از بوی خوش آن و تندرستی مشکلات پوست سر بهره ببرید.

اگر میخواهید از روغن اسطوخودوس برای برای موخوره استفاده کنید بهتر می باشد چند قطره عصاره اسطوخودوس را به ماسک مو ، کرم مو یا سرم موی خود افزایش کنید.

خرید محصولات حاوی عصاره اسطوخودوس : وجود عصاره اسطوخودوس در محصولات بهداشتی سبب اثرات مثبت و آرام بخش و بوی خوش میشود. بهتر می باشد از محصولاتی استفاده کنید که حاوی روغن اساسی یا هدروسل اسطوخودوس باشند. استفاده از روغن اسطوخودوس  برای موخوره در سرم مو و ماسک مو کاربرد دارد و میتواند علاوه بر درمان موخوره ، وز مو را هم از بین ببرد.

%name فواید روغن اسطوخودوس برای مو + مضرات و نحوه استفاده

مضرات و مالیات روغن اسطوخودوس برای مو

مضرات و مالیات روغن اسطوخودوس برای مو

طرز استفاده روغن اسطوخودوس برای مو  برای نتیجهه نهایی زیاد مهم می باشد. استفاده بیش از حد از روغن اسطوخودوس یا استفاده از عصاره خالص آن روی پوست میتواند منجر به آزردگی پوست  از جمله کهیر و درماتیت شود. بنابراین همیشه باید این روغن را با روغن های گیاهی دیگر رقیق کنید و برای اولین بار روی اقبال داخلی بازو یا قسمتی از پوست سر که گرفتار کچلی شده ، تست کنید و بعد از 20 لحظه اگر سبب ایجاد قرمزی و التهاب نشد از آن استفاده کنید.

پیشنهادی:  شستن قلم موهای آرایشی

اگر برای تقویت ابرو از این روغن استفاده میکنیدهمیشه مراقب ارتباط این روغن با چشم باشید و در صورت ارتباط روغن با چشم فورا آن را بشویید.

اگر از داروهای آرام بخش و عکس افسردگی استفاده میکنید احتمال تداخل عطر عصاره غلیظ این روغن با داروها و ایجاد گیجی و خواب آلودگی وجود دارد. رقیق کردن بیشتر عصاره اسطوخودوس میتوانید این مشکل را حل کند.

%name فواید روغن اسطوخودوس برای مو + مضرات و نحوه استفاده

طرز تهیه روغن اسطوخودوس خانگی

طرز تهیه روغن اسطوخودوس خانگی

عصاره اسطوخودوس که در بازار موجود می باشد با روش قطره‌قطره چکاندن بدست می آید و خیلی زورمند تر می باشد و قطعا باید با سایر روغن ها رقیق شود ولی شما میتوانید در منزل به آسودگی برای خودتان با استفاده از یک روغن حمل‌کننده مثل روغن زیتون ، روغن اسطوخودوس را تهیه کنید.

ساقه های گل دار اسطوخودوس را با نخ به هم ببندید و دسته کنید.

در یک جای گرم و خشک زیر نور خورشید به مدت 12 تا 14 روز آویخته کنید تا خشک شود.

اسطوخودوس های خشک شده را درون یک شیشه بزرگ بریزید و رویشان را با روغن زیتون پر کنید.

در کاسه شیشه ای را بسته به مدت 3 – 6 هفته پشت پنجره در معرض نور خورشید قرار دهید و روزی یک بار کاسه را تکان دهید تا همه گیاهان به روغن آغشته شوند و عطر و عصاره خود را به روغن بدهند.

بعد از 6 هفته روغن را صاف کنید و در شیشه ای تیره نگهداری کرده و استفاده کنید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

[ad_1] آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید …