طرز تهیه کرم سفید‌کننده پوست خانگی

%name طرز تهیه کرم سفید‌کننده پوست خانگی

طرز تهیه کرم سفید‌کننده پوست

نور خورشید ، آلودگی هوا و بیشتر واکنش های شیمیایی سبب تیره شدن پوست می شوند  به همین دلیل علاوه بر افرادی که پوستشان تیره می باشد حتی افرادی که پوستشان روشن می باشد باز هم پی‌جویی کرم های سفید کننده می روند.

ولی بسیاری از افراد از عهده ی هزینه های سنگین این کرم ها بر نمی آیند یا این که بسیاری اوقات اصلا به نتایج مطلوب و دلخواه خود نمی رسند.

در این بخش چند نسخه ی خانگی برای تهیه ی این کرم ها را به شما آموزش می دهیم البته لازم بذکر می باشد که اگر می خواهید این کرم ها کاملا تاثیر کند باید طبق نسخه ها و دقیق و کامل عمل نمایید.

کرم سفید کننده پوست با پاپایا و عسل

نصف فنجان پاپایای تازه و یک قاشق چای خوری عسل را تهیه کنید.

ابتدا قطعه‌های پاپایا را له کنید تا زمانی که یک خمیر غلیظ بدست آید. سپس عسل را به آن افزایش کنید و به خوبی هم بزنید و بعد این ترکیب را به مدت ۲۰ لحظه روی پوست خود اعمال کنید. صورتتان را با آب گرم و مجددا با آب سرد شستشو دهید و نهایتا با یک پد خشک کنید. این درمان را هر شب قبل از خواب ازسرگیری کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و طبیعی زیاد مناسب می باشد.

پیشنهادی:  چگونه یک آرایش مات شیک داشته باشیم؟

احتیاط: پاپائین موجود در پاپایا ممکن می باشد سبب ایجاد آلرژی در برخی از افراد شوند. بنابر این اگر به پاپایا و محصولات آن آلرژیدارید از این درمان بپرهیزید.

%name طرز تهیه کرم سفید‌کننده پوست خانگی

کرم سفید کننده خانگی

ماست و عسل سفید کننده طبیعی پوست

نصف فنجان ماست آسان ، عسل 1 قاشق چایخوری ، آبلیمو 2 قاشق غذاخوری ، بادام خام 4 رقم ( بادام را پودر کنید ) و مقدار کمی زرد چوبه را کاملا با هم مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب این کرم را روی پوست پاکیزه و بدون آرایش خود بمالید و صبح بشویید .

آبلیمو  و گلاب کرم سفید کننده پوست صورت خانگی

۱ فنجان آبلیمو را با ۱۵ قطره گلاب مخلوط کنید و یک توپ پنبه را داخل این محلول فرو برده و به صورت دورانی روی پوست خود بمالید و پس از ۱۵ لحظه بشویید و این کار را هر روز انجام دهید.

آبلیمو و زردچوبه بهترین کرم سفید کننده پوست صورت خانگی

10 قطره آبلیمو و مقدار کمی زردچوبه را با 2 قاشق چایخوری آرد گندم مخلوط کنید و یک کرم سنگین تهیه کنید و هر شب روی پوست خود بمالید و صبح بشویید اگر پوست حساسی دارید آبلیمو را از نسخه ها حذف کنید و آب بجای آن افزایش کنید.

پیشنهادی:  جديدترين مدل رنگ مو

کرم سفید کننده پوست با پوست پرتقال خشک شده و ماست

چند رقم پوست پرتقال و یک قاشق غذا خوری ماست را تهیه کنید.

ابتدا به مدت 2 تا 3 روز پوست های پرتقال را در مساوی نور خورشید خشک کنید. زمانی که نسبتا ترد شدم ، پودرشان کنید و بعد یک قاشق غذا خوری از این پودر را به ماست افزایش کنید تا یک خمیر نرم بدست آید. سپس آن را بر روی پوست اعمال کنید و بعد از 15 الی 20 لحظه با آب گرم بشویید ، این درمان را هر شب فبل از خواب ازسرگیری کنید. این ماسک برای انواع پوست مناسب میباشد.

%name طرز تهیه کرم سفید‌کننده پوست خانگی

آموزش ساخت کرم سفید کننده پوست در منزل

آبلیمو و ماست را با هم مخلوط کنید.

یک قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) آب لیمو و ۱ فنجان (۲۵۰ گرم) ماست ارگانیک بدون شکر را در یک کاسه کوچک بریزید. آن ها را با یکدیگر هم بزنید طوری که کاملا با هم مخلوط شوند.

پیشنهادی:  آموزش براشینگ موهای کوتاه

برای عملکرد ی بهتر از آب لیموی تازه استفاده کنید.

آب لیمو دارای ویتامین C می باشد،این ویتامین سبب می شود که از پرکاری سلول ها برای تولید ملانین در پوست کم کند.

ماست دارای اسید لاکتیک می باشد،  که سبب از بین رفتن پوست مرده و سفید تر شدن پوست می شود.

ماسک سفید کننده پوست با شیر، آب لیمو و عسل:

آب لیمو سرشار از ویتامین C می باشد که خاصیت فوق العاده‌ای در روشن کردن پوست دارد؛ که به دلیل کاهش تولید ملانین میباشد.

۱ قاشق غذا خوری شیر، ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو و ۱ قاشق چای خوری عسل را تهیه کنید. پایان مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و بعد از پاکیزه کردن صورت ت، این خمیر را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از ۲۰ لحظه با آب گرم بشویید. برای گرفتن نتایج بهتر این درمان را هر شب ازسرگیری کنید. این ماسک برای انواع پوست مناسب می باشد.

احتیاط: اگر حس هر گونه سوختگی و یا آلرژی در پوست خود داشته اید که به دلیل خاصیت اسیدی آب لیمو میباشد فورا یک رقم یخ را رو این مکان اعمال کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …