طرز تهیه مربای تمشک

[ad_1]

%name طرز تهیه مربای تمشک

طرزتهیه مربای تمشک

همانطور که می دانید تمشک یکی از میوه های جنگلی فصل تابستان میباشد. می توانید به آسودگی مربای تمشک خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در فصل های مختلف سال لذت ببرید.

طرز تهیه مربا تمشک :

مواد لازم برای مربا تمشک :

تمشک 1 کیلوگرم
شکر 1/5 کیلوگرم
آب 1 الی یک و نیم لیوان
گلاب یا عرق بهارنارنج (در صورت متمایل‌شدن) نصف لیوان

طرز تهیه مربای تمشک :

ابتدا تمشک و شکر و آب را با هم مخلوط کنید و بگذارید روی شعله ی کم و در آن را بگذارید تا کم کم بجوشد و تمشک آب بیاندازد و شکر حل شود.

هرازگاهی در قابلمه را بردارید و تمشک را هم بزنید تا ته نگیرد. اگر روی مربا کف کرد کف را با کفگیر یا قاشق بگیرید. 20 لحظه ی آخر در قابلمه را بردارید و گلاب یا عرق بهار را به آن افزایش کنید و بگذارید بدون در بجوشد تا آب آن کم شود و غلیظ تر شود.

نکاتی برای تهیه مربا تمشک :

 هر چه مربا غلیط تر شود ماندگاری آن بیشتر میباشد. البته نه زیاد از حد سفت شود.

پیشنهادی:  طرز تهیه سرکه سیب خانگی

 اگر مربای شما بعد از سرد شدن بیش از حد غلیظ و سفت شد نگران نباشید، می توانید دوباره بگذارید روی گاز و یکی دو لیوان آب به آن افزایش کنید تا دوباره بجوشد و نرم تر شود. بعد از یک الی یک و نیم ساعت که جوشید مربای ما آماده میباشد.

 می توانید به مدت چند ساعت شکر را روی تمشک ها بپاشید و داخل یخچال بگذارید و در آن را ببندید تا تمشک آب پس بدهد. در این صورت دیگر احتیاجی به افزایش کردن 1 لیوان آب نیست!

طرز تهیه مارمالاد تمشک :

%name طرز تهیه مربای تمشک

طرز تهیه مارمالاد تمشک

مواد لازم برای مارمالاد تمشک :

تمشک 500 گرم
شکر 500 گرم
آب 1 لیوان

طرز تهیه مارمالاد تمشک :

برای تهیه مارمالاد تمشک خوش طعم و خوش رنگ ابتدا باید آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و آن را هم بزنیم تا شکر کاملا داخل آب حل شود.

اجازه بدهید تا آب جوش بیاید همین که یکی دو تا قل زد کافی میباشد. سپس تمشک هایتان را داخل آب در حال جوش‌آمدن بریزید و اجازه بدهید حدود 10 الی 15 لحظه با هم بجوشند. در این مرحله تمشک ها کاملا به آب رنگ دادند و نرم شدند. اکنون مخلوط تان را از صافی گذشتن بدهید تا تمشک ها از آبشان سوا شوند.

پیشنهادی:  طرز تهیه شربت به لیمو

به تشمک هایی که داخل صافی بودن حدود یک سوم الی یک چهارم لیوان از آبشان را افزایش کنید. سپس مواد را داخل مخلوط کن بریزید. و آن را روشن کنید تا تمشک هایتان کاملا له شوند و یک مخلوط کاملا لطیفی بدست آورید.

%name طرز تهیه مربای تمشک

برای تهیه ی مارمالاد تمشک آن را داخل میکسر میکس کنید

به همین آسودگی مارمالاد تمشک آماده میباشد تنها باید آن را داخل یک کاسه در دار بریزید و وقتی کاملا سرد شد در آن را ببندید و داخل یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه مربای تمشک جنگلی:

%name طرز تهیه مربای تمشک

درست کردن مربا تمشک

مواد لازم برای مربا تمشک :

تمشک 1 کیلو
شکر 1 کیلو
آبلیمو 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه مربا تمشک جنگلی :

برای تهیه ی مربا تمشک، ابتدا شکر و تمشک ها را به صورت لایه ای در قابلمه ای لعابی بریزید و 12 ساعت داخل یخچال قرار بدهید تا خوب آب بیندازد و شکر و تمشک به خورد هم بروند.

پیشنهادی:  طرز تهیه ترشی کلم سفید و قرمز به روش های متفاوت

سپس آن را روی گاز با شعله میانه و 45 لحظه تا یک ساعت قرار بدهید. در حین پخت با قاشق پاکی کف روی مربا را بگیرید و در آخر پخت آبلیمو را افزایش کنید. زمانی که مربا آماده شد اجازه بدهید خنک شود و داخل شیشه ای پاک و خشک بریزید.

مربا آماده میباشد. وقتی خنک شد تو یه شیشه پاک نگهداری کنید. نوش جان.

%name طرز تهیه مربای تمشک

نکاتی برای تهیه مربا تمشک

نکاتی برای تهیه مربا تمشک : 

پخت مربا تمشک در کاسه لعابی خیلی بهتر و خوشرنگ تر می شود.

 دانه های شکری که اطراف قابلمه می ماند را با قاشق هم بزنید تا حل شود.

 اگر مربای تمشک را آبکی دوست دارید 45 لحظه دوران کافی میباشد اما اگر دوست دارید سفت تر باشد، یک ساعت به آن دوران بدهید تا کمی سفت شود.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع ترشی خرفه

[ad_1] طرز تهیه ترشی خرفه طرز تهیه انواع ترشی با خرفه ترشی خرفه را میتوانید …