طرز تهیه شیرینی لطیفه

%name طرز تهیه شیرینی لطیفه

طرز پخت شیرینی لطیفه

طرزتهیه شیرینی لطیفه، از شیرینی های پرطرفدار

شیرینی لطیفه یکی از انواع شیرینی های خامه ای خوشمزه و زیاد پرطرفدار ایرانی هست. شیرینی لطیفه از دو قطعه نان تهیه می شود که بین این دو قطعه نان با خامه پر می شود ، احیانا به دلیل لطافت نان های این شیرینی نامش را لطیفه گذاشته اند.

شیرینی لطیفه

مواد لازم برای شیرینی لطیفه :

تخم مرغ 3 رقم
آرد 1 پیمانه (105 گرم)
کرم تارتار نصف قاشق چایخوری
شکر نصف پیمانه (75 گرم)
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
خامه شکل گرفته 250 گرم

‎25 گرم از آرد کم کنید و به جای آن نشاسته ذرت افزایش کنید یا 1 قاشق سوپخوری

‎طرز تهیه شیرینی لطیفه :

‎ابتدا سينى فر را كاغذ روغنى بيندازيد و روى آن را كمى چرب كنيد و با آرد كمى آغشته كنید و كنار بگذاريد. فر را يک ربع قبل روى 170 درجه سانتىگراد روشن كنيد، زرده و سفيده هاى تخم مرغ را از هم سوا كنيد، زرده را با نيمى از شكر و وانيل آنقدر بزنید تا كرم رنگ و كشدار شود.

پیشنهادی:  طرز تهیه ی دونات شکلاتی

سفيده تخم مرغ را كمى بزنید پودر تار تار را روى آن بریزید و مجدداً سفيده را بزنید (پودر تار تار در اين شيرينى مهم هست زيرا سبب سفتى و بهتر شکل گرفتن سفيده می شود)، زمانی که سفيده كم كم كف كرد شكر را آرام آرام افزایش كنيد تا كاملا سفت شود و جاى پره هاى همزن روى سفيده بماند.

سپس سفيده را به مايه زرده افزایش کنید و به صورت دورانى هم بزنید، آرد را كه قبلا با بكينگ پودر مخلوط كرده بوديد روى مايه سفيده الک كنید و كم كم با حركت دورانى پایان مواد را با هم تركيب كنيد، سپس مايه را داخل قيفى كه ماسوره ی آن آسان هست بریزید و با دوری درون سينى فر بریزید و در طبقه وسط فر به مدت 10 تا 12 دقيقه بپزید.

پیشنهادی:  شیرینی نارگیلی با آرد

اين نان ها بعد پخت بزرگتر می شوند پس سايز آنها را كوچکتر بگیرید قبل از گذاشتن نان ها درون فر روى آنها پودر قند بپاشيد و بعد از پخته شدن و خنک شدن نان ها خامه شيرين شده آماده را شکل دهيد روى نان ها قبل از ريختن خامه چند قطره بهار نارنج بریزید (زياد نزنيد چون نان ها خيلى خيس می شود اين كار سبب عطر خوب نان ها می شود) و با كمک قيف خامه بريزيد و نان بعدى را روى آن قرار دهيد.

%name طرز تهیه شیرینی لطیفه

درست کردن شیرینی لطیفه

پیشنهادی:  طرز تهیه انواع پیراشکی شکری

‎نكاتی برای تهیه شیرینی لطیفه:

می توان داخل خامه شکل گرفته در حين زدن 1 قاشق شير پرچرب بريزيد تا خامه شما سبک شود.

 اين نان را به صورت گرد گرد كوچک به وسيله قيف بریزید به اين صورت كه قيف را طورى در دست بگیرید كه از مايه تنها در اقبال مركز بریزید به هيچ وجه مایه داخل قيف را به حالت چرخشى نریزید.

 اين نان را می توان به صورت باريک اندازه يک بند انگشت هم درست كرد و براى مصرف تيراميسو استفاده كرد. براى تزيين می توان از پودر پسته و يا ترافل هاى رنگى استفاده كرد.

 تمرکزفکر کنید دمای فر نباید زیاد باشد زیرا سبب سوختن و نپختن شیرینی می شود. دمای فرها گوناگون هست. خودتان مراقب باشید که شیرینی تان نسوزد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع کیک عصرانه ساده و شکلاتی

طرز تهیه کیک عصرانه طرز تهیه کیک عصرانه خوشمزه انواع کیک عصرانه شکلاتی، ساده و …