ریموور مو چیست و نحوه پاک کردن رنگ مو با ریموور

hair color remover 01 ریموور مو چیست و نحوه پاک کردن رنگ مو با ریموور

ریموور مو چیست

همه چیز درباره ریموور مو

اگر از رنگ موی فعلیتان خشنودی ندارید میتوانید با ریموور مو ، رنگ مویتان را کاملا پاک کنید.

زمانی که از انتخاب رنگ موی خود پشیمانید میتوانید با استفاده از ریموو مو پایان رنگ موی فعلی را از روی موهایتان پاک کنید. انواع ریموور مو با توجه به جنس مو و تناژ رنگ موی ناخواسته گوناگون هست.

به طور کلی ریموورها به دو دسته تقسیم میشوند. دسته اول که توسط خود شخص قابل استفاده هستند و دسته دوم باید قطعا توسط متخصص در یک سالن آرایش انجام شود.

از ریموور مو (به انگلیسی: hair color remover) برای پاک کردن رنگهای مشکی، شرابی و رنگ های گیاهی استفاده میشود.

hair color remover 02 ریموور مو چیست و نحوه پاک کردن رنگ مو با ریموور

ریموور مو دوفاز

ریموور مو دو فاز

پک این ریموور مو دارای 2 مایع با شماره های مختلف هست. این دو مایع را به طور مساوی باهم ترکیب کرده و از پشت سر آغاز به کشیدن روی موها میکنید. مدت زمانی که ریموور باید روی مو بماند بستگی به جنس و زنگ مو دارد که در کاتالوگ آن زمانه تقریبی مشخص شده هست.

ریموور مو دوفاز کمترین صدمه را به موها داخل میکنند پس با خیال آسوده میتوانید در منزل از آن ها استفاده کنید تنها باید مراقب باشید که به ریشه مو برخورد ننمایند.

ریموور مو پودری

دو نوع پودر دکلره ریموور وجود دارد : سفید و آبی

آبی دکلره زورمند تر و سفید بی‌قدرت تر هست. بهتر هست برای این که موهایتان صدمه کمتری ببیند از برندها معتبر استفاده کنید.

ریموورهای پودری مشابه دکلره هستند. این ریموور را باید با اکسیدان ترکیب کرده به مدت 30 لحظه روی موها قرار دهید و سپس موها را بشویید.

hair color remover 04 ریموور مو چیست و نحوه پاک کردن رنگ مو با ریموور

انواع ریموو مو

بعد از ترکیب ریموور پودری با اکسیدان در مقادیر و زمانه مشخص نتایج زیر را خواهید دید.

پودر ریموور 50 گرم + آب داغ 120 میل + زمانه مکث 1 – 1.5 ساعت = پایه 2

پودر ریموور 50 گرم + آب داغ 150 میل + زمانه مکث 45دقیقه تا 1 ساعت = پایه 3

پودر ریموور 50 گرم + اکسیدان 6 درصد 150 میل  + زمانه مکث 45 لحظه تا 1 ساعت = پایه 4

پودر ریموور 50 گرم + اکسیدان 9 درصد 150 میل  + زمانه مکث 45 لحظه تا 1 ساعت = پایه 4

برای ریموو کردن رنگ مو لااقل باید 2 هفته از رنگ کردن مو گذشته باشد و رنگ بعدی را میتوانید 3 روز بعد از ریموو ، بگذارید.

ریموور مو مایع

پک ریموور مایع یا ریموور رنگ موی مشکی در دو کاسه به همراه یک شامپوی قلیایی تهیه میشود.

پیشنهادی:  موم دائم چیست؟

برای انجام ریموور مایع قطعا باید دو هفته از رنگ کردن موها گذشته باشد تا احتمال صدمه دیدگی موها را کمتر کنیم.

به مدت 5 لحظه برای باز شدن پولک های مو ، آن ها را با شامپو قلیایی بشویید.

بعد از خشک شدن کامل ، موها را به چهار بخت مساوی تقسیم کرده و مواد ریموور مو را به اندازه مساوی در دو کاسه بریزید و مخلوط کنید.

با قلم مو ، ریموور را از پشت با دوری 3 سانتی از ریشه  به موها بمالید.

بعد از نیم ساعت ، ریموور را به ریشه موها بزنید. کلاه رنگ را روی سرتان قرار داده و یک ساعت بعد موها را با آب گرم آبکشی کنید.

در صورت نیاز میتوانید تا 3 روز این روند را دوباره‌کاری کنید یا از شامپو دکوپاژ برای از بین بردن رنگ مو استفاده کنید.

در آخرین مرحله برای تقویت مو از ماسک مو یا روغن های تقویت کننده استفاده کنید.

hair color remover 05 ریموور مو چیست و نحوه پاک کردن رنگ مو با ریموور

ریموور برای پاک کردن رنگ مو

پاک کردن رنگ های مشکی و رنگهای با پیکر قرمز با ریموور مو

رنگهای مشکی و رنگهایی که پیکر قرمز دارند جزو رنگهای بد قلق محسوب میشوند و قطعا باید از ترکیبی خاص برای پاک کردن آن ها از روی مو استفاده کنید که به این عملیات ریمو کردن مو گفته میشود. روش های مختلفی برای ریمو کردن رنگ های بدقلق از روی مو وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا میشویم :

 

شامپو ریمو :

شامپوهای ریمو دارای دو فاز یا دو محلول هستند. کافیست در دوش این دو محلول را به یک اندازه با هم مخلوط نمایید . برای موهای کوتاه و کم حجم یک سوم این محلول کافیست. بعد از ترکیب حدود 2 تا 3 سانتی متر پایین تر از ریشه مو را به این  شامپو آغشته کنید بعد از گذشت مدت مکثی که روی جعبه شامپو جمله شده موهایتان را آبکشی کنید. اگر رنگ به اندازه دلخواهتان از روی موها پاک نشده بود میتوانید این کار 2 تا 3 مرتبه دوباره‌کاری کنید. اگر موهایتان خیلی صدمه دیده هستند بهتر هست بین هر بار استفاده از شامپو ریمو 3 روز دوری بیندازید.

ریموور مو پودری :

استفاده از ریموورهای پودری معمولا توسط متخصصین در سالن ها انجام میشود. در ترکیبات این ریموور از پودر دکلره ، ماسک و اکسیدان استفاده میشود. معمولا به مقدار مساوی پودر دکلره و ماسک مو را با هم مخلوط میکنند. مقدار اکسیدان هم باید دو مساوی دکلره باشد.

پیشنهادی:  آموزش کامل آرایش چشم درشت

از اکسیدان شماره 1 برای موهای نرم و نازک و اکسیدان شماره 2 را برای موهای زبر و کلفت استفاده میکنیم.

در مواردی که موها خیلی صدمه دیده باشند میتوانید از روغن آرگان در این ترکیب استفاده کنید.

مدت زمانه مکث این مواد روی مو حدود 30 تا 40 لحظه هست.

دکو کرم :

در پک دکوکرم ها معمولا از یک کرم ، ماسک مو و یک ماده پرکار کننده استفاده شده . مواد داخل پک دکوکرم را با هم مخلوط نموده و مشابه روش ریموور پودری توسط یک متخصص روی موها قرار میگیرد.

معمولا در بسته دکوکرم ها یک رقم شامپو قلیایی وجود دارد که باید قبل از آغاز ریمو کردن رنگ از روی مو، موهایتان را با این شامپو شسته و به خوبی ماساژ دهید. این شامپوها سبب میشوند پولک های مو باز شوند و دکوکرم به آسودگی روی مو تاثیر بگذارد و رنگهای ناخواسته را از ساقه موها خارج کند.

 

چطور ریموور خانگی درست کنیم؟

شما علاوه بر روش هایی که گفته شد میتوانید با لوازمی که در منزل دارید ریموور خانگی درست کنید.

مایع ظرفشویی :

چند قطره مایع ظرفشویی را با شامپوی خود مخلوط نموده و موهایتان را بشویید. بهتر هست این شامپو را به ریشه موها نزنید. مایع ظرفشویی نباید موها را زبر و خشن کند پس از هر برندی استفاده نکنید. میتوانیدیک چهارم لیتر شامپو را با 5 قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید.

سرکه سفید :

مقداری سرکه سفید طبیعی را با مقدار مساوی  آب  گرم مخلوط کرده به موها بزنید و سرتان را با کلاه رنگ بپوشانید. هر از گاهی موها را بررسی کنید و زمانی که احساس کردید رنگ روی موها از بین رفته هست، موها را آبکشی کنید. اسید سرکه سبب واکنش با مواد قلیایی رنگ مو و در عملکرد حذف رنگ از موها میشود.

 

پودر لباسشویی :

میتوانید با پودر لباسشویی موها را از دوری 3 سانتی از ریشه بشویید. پس از 5 بار استفاده از این روش ، رنگ موهایتان به حالت بلوند در می آید. تنها تمرکزفکر کنید که پودر لباس شویی که استفاده میکنید بدون مواد سفیدکننده باشد. در ابتدا موها را خیس کنید و یک قاشق غذاخوری یا بیشتر پودر لباسشویی به موها بکشید تا کف کند.

 

جوش شیرین :

مخلوط شامپو ضدشوره و جوش شیرین هم یکی از بهترین روش های تهیه ریموور خانگی هست. موها را میتوانید چند بار با این شامپو بشویید. فرمولاسیون زورمند شامپو مخالف شوره و طبیعی بودن جوش شیرین یک فرمولاسیون زورمند برای ریموور خانگی میسازد که نسبت به دکلره ، صدمه کمتری به مو میرساند.

پیشنهادی:  انواع مدل ریش برای صورت گرد

روغن نارگیل :

پس از شستشوی موها با آب داغ و شامپو ، مقداری روغن نارگیل را با آب داغ مخلوط کرده و روی موها و پوست سر خود بمالید و سپس موها را به مدت 1 ساعت بپوشانید و سپس با آب داغ شستشو دهید. این روش برای پاک کردن رنگ مو بینهایت بی ضرر هست.

 

قرص ویتامین ث :

میتوانید با ترکیب قرص ویتامین ث و آب ، خمیر درست کنید و روی موهایتان بکشید و بعد از نیم ساعت موها را آبکشی کنید. دوباره‌کاری این کار سبب میشود رنگ مویی که سن طولانی دارد، به سرعت پاک شود. برای کاهش صدمه موها بعد از آبکشی قطعا از نرم کننده مو استفاده کنید.

لیمو ترش :

وجود اسیدسیتریک در لیمو ترش سبب خاصیت سفید کنندگی طبیعی در آن میشود. موها را با آب لیموترش تازه ماساژ دهید ونیم ساعت رویش را بپوشانید و سپس آبکشی کرده از نرم کننده مو استفاده کنید.

سودا :

ترکیب شامپو مخالف شوره با سودا برای پاک کردن رنگ ناخواسته مو بینهایت موثر و بدون مالیات هست. سودا یک لایه بردار طبیعی هست.

آب داغ :

معمولا اکثر رنگ موها بعد از 20 بار شستشو پاک میشوند. میتوانید برای سریعتر شدن این فرایند از آب داغ برای شستشوی مو استفاده کنید.

مالیات ریموور مو

درست هست که با استفاده از ریموور مو رنگ ناخواسته روی موهایتان پاک شده و میتوانید از رنگ دلخواه برای موها استفاده کنید ولی این روش با مالیات همراه هست از جمله :

• خشک شدن مو

• شکنندگی

• نازک شدن تارهای مو

• کاهش رشد و بی‌قدرت شدن ساقه مو

اختلاف ریموور مو با دکوپاژ مو

دکوپاژ به برداشتن رنگ مو گفته میشود که دارای محدودیت هست و رنگ های بدقلق را نمیتوان با آن پاک کرد ولی ریموور زورمند تر بوده و شبیه دکلره عمل میکند و هیچگونه محدودیتی نداشته و هر رنگ مویی را از روی موهایتان پاک میکند.

 

مراقبت موها بعد از ریموور

• استفاده از ماسک مو آبرسان و تقویت کننده

• اجتناب از استفاده از وسایلی که موها را داغ میکند.

• مصرف شامپو و نرم کننده موهای احساساتی

• به جای سشوار کشیدن اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند.

• استفاده از روغن های تقویت کننده مو مثل روغن بادام و روغن زیتون

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …