بازی قدیمی و جالب «قره گردم»

[ad_1]

1766283037 بازی قدیمی و جالب «قره گردم»

آموزش بازی قره گردم

شاید اسم این بازی را خیلی‌ها نشنیده باشند، اما این بازی، یک بازی مهیج و پرتحرک قدیمی محسوب می‌شود. متاسفانه با همه قدمتی که قره گردم دارد، در حال فراموش شدن است. اصلا مگر در هیاهوی بازی‌های کامپیوتری جایی برای قره گردم می‌ماند؟

معرفی بازی قره گردم

اهداف بازی: افزایش سرعت، دقت (دریافتن افراد پنهان و پنهان کردن آن ها در محل مناسب)، عکس العمل و استقامت قلبی تنفس

تعداد بازیکنان: 8 نفر به بالا

ابزار بازی: به ابزاری نیاز ندارد

محوطه بازی: فضای باز

شرح بازی

این بازی با گروه بندی آغاز می شود. تعداد نفرات هر گروه باید مساوی باشد، افراد هر دو گروه برابر هم قرار می گیرند و هر کسی یاری از دسته مقابل را برای خودش مشخص می کند و از میان خود 2 نفر را به عنوان «اوستا» انتخاب می کنند و بازیکنان به روش گل یا پوچ، برنده می شوند و به همراه اوستا حرکت می کنند تا در جاهای مختلف مخفی شوند.

پیشنهادی:  متن مداحی وفات حضرت زینب سلام الله علیها

پس از این که اوستا، تمامی افراد دسته خود را مخفی کرد به نزد گروه دوم بر میگردد و جای اوستاها عوض می شود و به عبارتی اوستای گروه مخفی شده در رأس گروه جوینده قرار می گیرد.

گروه برای جستن یاران دسته اول حرکت می کنند، در حالی که اوستا در جلوی آن ها حرکت می کند و با صدای بلند می گوید: «یرنگزه محکم ساخلنگ هوی» (جایتان را محکم نگهدارید) و این گفته را مرتبا تکرار می کند.

پیشنهادی:  شعرهای شیخ احمد روحی

اگر گروه جست وجوگر یکی از مخفی شدگان را ببیند به اوستای آن ها نشان می دهد و زمانی که اوستا تأیید کرد که او درست تشخیص داده است با صدای بلند می گوید: «قره گردم» (سیاهی دیدم)؛ با گفتن این کلمه تمامی افراد جوینده با سرعت به طرف محل اولیه «ملته» حرکت و مخفی شدگان هم آن ها را تعقیب می کنند و اگر افرادی که پنهان شده بودند یار مشخص شده اش را قبل از این که به ملته برسد، بگیرد از همان محل تا ملته از او سواری می گیرد.

پیشنهادی:  جملات زیبا و قشنگ در وصف مادر

بازی در دور بعد با پنهان شدن گروه اول اجرا می شود، ضمن این که یک امتیاز نیز کسب می کنند ولی اگر گروه اول موفق به گرفتن افراد گروه دوم نشوند جای دو گروه عوض می شود و گروه دوم باید مخفی شوند. این بازی با توافق گروه و زمان خسته شدن آنان ادامه می یابد.

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های غمگین تسلیت

[ad_1] عکس نوشته تسلیت فوت اقوام عکس نوشته تسلیت مَرگ یا وفات یا درگذشت در …