آشنایی با جاهای دیدنی بندرعباس همراه با رزرو هتل با آسان‌ترین روش

بندرعباس یکی از شلوغ‌ترین و قدیمی‌ترین بنادر کشور است که در تمام فصل‌های سال پذیرای بسیاری مسافران با اهداف تفریحی و یا تجاری است. این بندر قدیمی دارای جاذبه‌های بسیاری در طبیعت و نزدیک سواحل است. با پیشرفت تکنولوژی امکانات و فضاهای تفریحی جدید و مدرن بسیاری در این بندر ساخته شدند. برای اقامت مهمانان نیز بسیاری از اقامتگاه‌های گذشته بازسازی و هتل ‌های مدرن افتتاح گردیدند. برای رزرو هتل بندرعباس در سایت تخصصی رزرو هتل رادار361 شما به راحتی می‌توانید با گزینه‌های مختلف آشنا شوید و بهترین مورد را با کم‌ترین قیمت رزرو کنید.

rcj3h09tujv03pynj4poyk4 300x225 آشنایی با جاهای دیدنی بندرعباس همراه با رزرو هتل با آسان‌ترین روش

معرفی شهر بندرعباس

بندرعباس یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و با تاسیس کارخانه‌های صنعتی مختلف مشاغل زیادی را ایجاد کرده‌است. دیدنی‌های بندرعباس در هر گوشه این بندر به نوع خود خاص و بی‌نظیر هستند. انواع مساجد، قلعه‌ها، معابد و پارک‌های ساحلی از نمونه‌های جاهای دیدنی بندرعباس هستند. در گردش در میان خیابان‌های قدیمی شهر مردم اصیل و قدیمی بندرعباس با لباس سنتی و گویش خاص خود در نوع خود منحصر به فرد هستند. اکثر مردم در بندرعباس با لهجه بندری و گاهی به زبان عربی صحبت می‌کنند. در بندرعباس مراسم‌های عروسی و غذاداری با سنت و رسوم خاص خود برگزار می‌شوند که نسبت به دیگر شهرهای کشور متفاوت هستند و به نوع خود از دیدنی‌های بندرعباس محسوب می‌شوند.

43ftgjnj09jyjiv450p9yo9jnyo5 300x225 آشنایی با جاهای دیدنی بندرعباس همراه با رزرو هتل با آسان‌ترین روش

جاهای دیدنی بندرعباس

  • قلعه فین

قلعه فین یکی از آثار تاریخی به جا مانده از دوران گذشته در فاصله 95 کیلومتری از بندرعباس است که طی زلزله سال 1386 بخش‌های زیادی از آن از بین رفته‌است. این قلعه که هنوز از جاهای دیدنی بندرعباس است زمانی برای حفاظت مردم از حملات احتمالی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.

  • معبد هندوها
پیشنهادی:  بلیط هواپیما یا بلیت هواپیما (بیلیت) کدام صحیح است؟!

قدمت معبد هندوها به یک قرن باز می‌گردد. تجار هندی، پرتغالی و انگلیسی بخش زیادی از تجارت این شهر را در دست داشته‌اند و با دستور حاکم زمان معبد هندوها برای این تجار ساخته شده‌است. این بنای مربعی شکل با طراحی به سبک هندی و نقاشی‌های سنتی از جاهای دیدنی بندرعباس است که امروزه جذابیت زیادی برای گردشگران خارجی دارد.

  • پل لاتیدان

پل لاتیدان یکی از پل‌های قدیمی کشور است که به صورت اتفاقی پس از جاری شدن سیلی در بندرعباس نمایان می‌شود. پل لاتیدان یکی از طولانی‌ترین پل‌های کشور است که قدمت آن را به دوران شاه عباس نسبت می‌دهند.

  • آبگرم گنو

آبگرم گنو یکی دیگر از جاهای دیدنی بندرعباس است که در کنار خاصیت درمانی آبگرم محیطی تفریحی برای مسافران ایجاد کرده‌است. آبگرم‌ها برای درمان بیماری‌های استخوانی، حرکتی و پوستی مفید هستند.

tv45y9u49yvunotykt 300x225 آشنایی با جاهای دیدنی بندرعباس همراه با رزرو هتل با آسان‌ترین روش

سوغات و غذاهای محلی بندرعباس

  • خرما

خرمای بندرعباس یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌ها در کشور است. نخلستان‌های زیادی در بندرعباس وجود دارند. محصولات زیادی از خرماهای بندرعباس به دست می‌آیند که به کشورها و شهرهای مختلفی صادر می‌شوند و برای جوانان منطقه باعث ایجاد مشاغل مختلفی شده‌است.

  • گلابتون دوزی
پیشنهادی:  آشنایی با طبیعت زیبا و سوغات روستای برغان

گلابتون دوزی یکی از هنرهای سنتی بانوان قدیمی بندرعباس است که در لباس‌های سنتی خود برای انواع لباس‌های خود دوخته می‌شود. این هنر در دیگر شهرهای جنوبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • بادله دوزی

بادله دوزی در شلوار زنان بندرعباس همراه با چادری زیبا در شهر خواهید دید. این هنر که به دست زنان محلی و نخ‌های ابریشمی بر روی شلوار زنان دوخته می‌شود از رنگ و طرح‌های مختلفی بهره‌مند است. بسیاری از مغازه‌ها در بازارهای قدیمی بندرعباس به فروش لباس‌های سنتی می‌پردازند.

  • محصولات حصیری

زنان محلی با درختان نخل به تولید انواع محصولات حصیری می‌پردازند و برای دختران کارآفرینی می‌کنند. این محصولات شامل کلاه، کیف، سبد، زیر انداز حصیری هستند.

  • هواری

هواری معروف‌ترین غذای بندرعباس است که در رستوران‌های سنتی به مسافران ارائه می‌شود. لذت چشیدن غذای سنتی هواری در بندرعباس تجربه متفاوتی برای شما در سفر ایجاد خواهد کرد. این غذا از ماهی و ادویه‌های تند تشکیل می‌شود که توسط زنان محلی پخته می‌شود.

  • بلالیت

بلالیت در بیشتر رستوران‌های جنوب به عنوان یکی از غذاهای ویژه در منو قرار دارد و اکثرا به عنوان صبحانه سرو می‌شود. این غذا که از ماکارونی نازک، شیره خرما، هل و شکر تشکیل غذای متفاوتی محسوب می‌شود و میان مسافران طرفداران خاصی دارد.

در سفر چند روزه به بندرعباس با مهمان‌نوازی مردم خون‌گرم این شهر تجربه سفر ماندگاری برای شما به یادگار خواهد ماند. در انتخاب اقامتگاه و رزرو هتل بندرعباس سایت رادار361 گزینه‌های مختلفی را به شما معرفی خواهد کرد که بتوانید گزینه مناسبی را نسبت به شرایط خود با کم‌ترین هزینه رزرو کنید. در این سایت در بخش‌های مختلف فیلترهای گوناگون برای انتخاب میزان هزینه برای اقامت، سطح هتل، امکانات و موقعیت مکانی هتل به شما ارائه می‌شود. در این انتخاب شما می‌توانید گزینه‌های مختلف را با تمام جزئیات همراه با تصاویر به راحتی مقایسه کنید و نیاز به مراجعه محضوری به دفاتر گردشگری نداشته باشید.

پیشنهادی:  آشنایی با مسجد الفاروق زیباترین مسجد جهان اسلام

در بخش دیگر سایت رادار361 برای رزرو بلیط هواپیما بندرعباس در زمان‌های مختلف همراه با شرایط متنوع بلیط‌های مختلفی به شما پیشنهاد خواهد شد. در این سایت به راحتی پس از انتخاب فیلترهای مختلف می‎‌توانید توسط تلفن همراه خود از منزل بلیط هواپیما بندرعباس خود را رزرو نمایید و نگران افزایش قیمت در خرید بلیط هواپیما در روزهای نزدیک به سفر خود نباشید. برای مسافرانی که با هدف سفرهای کاری به صورت دائمی به بندرعباس سفر می‌کنند رزرو بلیط هواپیما بندرعباس از چندین روز قبل از سفر در میزان هزینه شما صرفه‌جویی خواهد کرد. شما نیز می‌توانید برای اقامت‌ کوتاه مدت خود از طریق این سایت با بهترین و ارزان‌ترین هتل‌های بندرعباس آشنا شوید و انتخاب مطمئنی را داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

آشنایی با انواع سوغات یزد

[ad_1]   معرفی سوغات یزد سوغات یزد چه چیزهایی است؟ یزد یکی از شهرهای تاریخی …