آب قلیایی چیست و چگونه میتوان آب قلیایی را در خانه درست کرد؟

%name آب قلیایی چیست و چگونه میتوان آب قلیایی را در خانه درست کرد؟

دوستی با فواید آب قلیایی

آب قلیایی:
تحقیقات بسیاری در زمینه افزایش طول سن صورت گرفته و مشخص شده که ژاپنی ها نسبت به مردم سایر کشورها سن طولانی تری دارند. یکی از دلیل‌ها این طول سن استفاده از آب قلیایی میباشد. آب قلیایی سلول های سرطانی را از بین می برد.

ژاپنی ها اعتراف کرده اند که از آب قلیایی زیاد استفاده می کنند و آن را اصلی ترین علت افزایش طول سن خود می دانند. آب قلیایی با افزایش متابولیسم بدن به دفع سموم بدن کمک می کند. همانگونه که می دانید بیش از دو سوم از بدن ما را آب تشکیل داده میباشد پس اگر می خواهید زندگی سالمی داشته باشید باید سطح پ هاش آب مصرفی خودرا قلیایی کنید. یعنی بالاتر از 7 و زیر 7 نیز  اسیدی میباشد.

چرا “آب قلیایی” برای بدن مفید میباشد؟
غذاهای ناسالمی که بشر امروزی مصرف می کند سبب شده تا بدن ما به اسیدی میل کند که اصلا برای سلامت جسم و روح مناسب نیست. از علت های اصلی اسیدی شدن بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مصرف الکل، قهوه و نمک، شکر تصفیه شده، و به خصوص غذاهای چرب

اگر می خواهید بدانید بدن شما تا چه حد اسیدی میباشد بهتر میباشد به عوامل سردرد، شکم درد، دائم مریض شدن، بی‌حالی سیستم ایمنی بدن توجه کنید. اما سوا از این مسائل بیایید دریابیم آب قلیایی که ژاپنی ها ان را راز طول سن خود نامیده اند، چگونه بدست می آید.

آب قلیایی چیست؟
آب قلیایی دارای PH بالاست یعنی بیشتر قلیایی و کمتر اسیدی میباشد. PH خنثی رقم 7 را نشان می دهد. کمتر از آن اسیدی و بیشتر از آن قلیایی میباشد. PH آب را می توان به وسیله مواد افزودنی مختلف، اسیدی یا قلیایی کرد. شما می توانید با نوشیدن آب قلیایی PH بدن خود را متعادل کنید و آن را از حالت اسیدی خارج کنید. این گونه بدن از مشکلات و مالیات اسیدی بودن خارج شده و سالم می ماند.

پیشنهادی:  معرفی رشته مهندسی برق

خواص و فواید آب قلیایی برای بدن چیست؟
افرادی که بدن ان ها حالت اسیدی دارد و به نوعی اسیدیته هستند کمتر از افرادی که بدنشان متعادل میباشد، حس سلامتی می کنند. شما می توانید یک زندگی سالم را با دگرگونی در رژیم غذایی و شیوه زندگی آغاز کنید. در ابتدا برای تشخیص میزان اسیدی بودن بدنتان می توانید از راه نوارهای تورنسل و آزمایش آن ها به وسیله تست بزاق یا ادرار اقدا کنید. اگر در طی این آزمایش، نوارها بدن شما را اسیدی نشان دادند نوشیدن آب قلیایی می تواند یک انتخآب زیاد درست و ابتدای راه سلامت سن باشد.

فواید آب قلیایی
•    دهیدراسیون یا آب گیری در ورزشکاران
•    افزایش سلامت کبد
•    افزایش سلامت کلیه
•    طرز تهیه آب قلیایی در خانه
شما می توانید به آسودگی و تنها در خانه این آب را درست کنید:

طرز تهیه آب قلیایی با استفاده از لیمو:

%name آب قلیایی چیست و چگونه میتوان آب قلیایی را در خانه درست کرد؟

طرز تهیه آب قلیایی در خانه با استفاده از لیمو

ابتدا یک پارچ بزرگ را پر از آب کرده و یک لیمو را به 8 بخت تبدیل کرده و به آب افزایش کنید. توجه داشته باشید که اصلا نیازی به فشار لیموها برای خروج آب آن ها نیست و تنها کافیست لیموها را درون آب بریزید . اجازه دهید آب و لیموها به مدت 8 تا 10 ساعت در دمای اتاق مانده و خیس بخورند.

روش دوم تهیه آب قلیایی با استفاده از جوش شیرین

%name آب قلیایی چیست و چگونه میتوان آب قلیایی را در خانه درست کرد؟

طرز تهیه آب قلیایی با استفاده از جوش شیرین

شایان ذکر میباشد که این روش به دلیل داشتن سدیم بالا جوش شیرین برای افرادی که رژیم سخت کم سدیم را انجام می دهد، توصیه نمی شود. اما چگونه با جوش شیرین به آب قلیایی برسیم؟

پیشنهادی:  سنگ آهک و کاربردهای آن

هشت اونس از آب را در ظرفی ریخته و یک هشتم قاشق چای خوری جوش شیرین می ریزیم و آن را حل می کنیم. این حل کردن باید تا جایی پیش رود که هیچ ذره ای از پودر یا کریستال شناور در آب باقی نماند و سپس میل کنید.

آب قلیایی را چه موقعی از روز مصرف کنیم؟
مطابق نظر کارشناسان آب قلیایی را یا باید قبل از وعده های غذایی یا بعد آن مصرف کرد. روزگار مصرف قبل از غذا نیم ساعت و بعد از غذا نزدیک به دوساعت بعد می باشد. اختصاص روزگار زیاد برای مصرف آب قلیایی بعد از غذا برای عدم تداخل با گوارش بدن میباشد که نیازمند محیطی اسیدی میباشد.

مالیات مصرف زیاد آب قلیایی
قلیایی شدن بدن هم مشابه اسیدی شدن مضر میباشد و عوارضی را به دنبال دارد برخی از این مالیات عبارتند از:  سردرد، درد عضلات و خستگی

مزایای نوشیدن آب قلیایی چیست؟

%name آب قلیایی چیست و چگونه میتوان آب قلیایی را در خانه درست کرد؟

فواید خوردن آب قلیایی

حفظ بدن و قرار دادن آن در حالت اعتدال به کارکرد بهتر سیستم های مختلف بدن کمک شایانی می کند. گفته می شود که آب قلیایی می تواند بدخواه سرطان می باشد و پیشرفت آن را به طور چشمگیری کاهش دهد. همچنین گفته اند مصرف این آب در افراد دیابتی سبب کاهش سطح قند خون شده و سطح کلسترول و تری گلیسیرید آن ها را کم کند.

اکنون به دیگر مزایای این آب حیرت انگیز می پردازیم:
افزایش سلامت کلیه
تحقیقاتی که در سال 2007 در ایالت متحده آمریکا انجام گرفته نشان دهنده این میباشد که بدن افرادی که از غذاها و مکمل های قلیایی استفاده می کنند، از اعتدال PH زیاد بهتری بهره‌مند میباشد. در عاقبت این امر توانایی کلیه برای دفع سموم زیاد بالا رفته و پاکسازی در بدن به بهترین نحو انجام می گیرد.

پیشنهادی:  آشنایی با انواع رشته تاسیسات

سلامت عملکرد روده و سیستم ایمنی بدن
آب قلیایی می تواند سلامت شما را از راه بازگردانیدن اعتدال به روده چندین مساوی کند. با استفاده از این کار ایمنی بدن چندین مساوی شده و از گسترش هرگونه عفونت در بدن پیشگیری می شود.

افزایش سلامت کبد به خصوص برای افراد دیابتی یا پیش دیابت
اگر چه انجام آزمایش روی انسان ها در این زمینه کمی محدود بوده میباشد اما تحقیقاتی که در سال 2013 بر روی موش ها انجام گرفته نشان می دهد که مصرف آب قلیایی می تواند سلامت کبد را تا حد زیاد زیادی ارتقا بخشد.

در این آزمایش از موش هایی استفاده شد که مشابه انسان ها مشکل کنترل قند خون داشتند و به آن ها آب یونیزه قلیایی شده خورانده شد و بعد از مدت ها مشاهده کردند که عملکرد کبد آن ها زیاد بهتر از قبل شده و تا حد زیادی سلامت یافته میباشد.

دهیدراسیون یا آب گیری ورزشکاران
بدن انسان در طی تلاش های شدید مقدار زیادی از الکترولیت هایش را از دست می دهد. ورزش سبب شده تا بدن یون هیدروژن را بیش از اندازه دفع کند به همین دلیل بدن حالت اسیدیته پیدا کرده و سبب خستگی های پی در پی می شود.  به همین دلیل دانشگاهی در مونتانا طی سریال تحقیقاتی که بر روی ورزشکاران انجام داد متوجه شد کسانی که از آب قلیایی و یا آب الکترولیت دار بیشتر استفاده می کنند، عملکرد بهتری برای هیدراته کردن بدن خود و تنظیم PH خود داشته اند. کسانی که مشتاق ورزش هستند بهتر میباشد این آب را همواره در رژیم های غذایی خود داشته باشند تا تاثیر حیرت انگیز آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

شرایط نگهداری و پرورش درخت پالونیا

درخت پالونیا معرفی درخت پالونیا درخت پالونیا یکی از زیباترین درختان در هنگام گلدهی می …