۶ تاکتیک برای تولید محتوای یوتیوب

یوتیوب یک پلتفرم جهانی است که در آن محتواهای ویدیویی و تصویری قرار دارد. روزانه چندین و چند هزار ویدیو بر روی یوتیوب قرار می گیرد تا به دست مخاطبان برسد. در سال های اخیر محتوای ویدیویی طرفداران بسیاری را پیدا کرده و از این رو تلاش برای تولید محتواهای ویدیویی  بیشتر از قبل شده است. این پلتفرم کمک شایانی به مجموعه هایی که بر روی توسعه و رشد کسب و کار جدید دارند کرده است. شاید یکی از دلایل محبوب تر شدن محتواهای ویدیویی برای مخاطبان این است که آن ها علاوه بر اینکه قرار است سوال ها یا مشکلات خود را برطرف کنند،  طی یک بازه زمانی به درستی سرگرم می شوند. یوتیوب دومین موتور جستجوگر بزرگ است که ۱.۳میلیارد نفر از آن در سراسر دنیا استفاده می کنند. یکی از دلایل استقبال بیش از حد مردم از یوتیوب دریافت پول در ازای تولید محتواهای ویدیویی با کیفیت است. خیلی از افراد شاید با روند تولید محتوا در یوتیوب آشنایی نداشته باشند، ما در این مقاله به معرفی ۶ تاکتیک برای تولید محتوا می پردازیم.

پیشنهادی:  کنسول بازی استوک

1.تحقیق و بررسی کنید

نه تنها برای تولید محتوای یوتیوب، بلکه برای تولید محتوای یوتیوب در هر بستر و زمینه ای باید از قبل تحقیق و بررسی کنید. شما باید  پس از تحقیق و درک نیاز مخاطب، موضوع مناسبی پیدا کنید تا راجع به آن، محتوای ویدیویی با کیفیت و قابل قبول تهیه کنید. اولین کار این است که بدانید برای چه گروه سنی محتوای ویدیویی تولید می کنید، آنها چه نیازی دارند و دغدغه فکری این رنج سنی چه می باشد. برای اطمینان بیشتر می توانید رقبای خود را آنالیز کنید تا ببینید تاکتیک آنها چگونه است و چه کار هایی باعث پیشرفت یا پسرفت آن ها شده است. تمامی مواردی که از نظر شما مهم است یادداشت کنید و سعی کنید آنها را در محتواهایتان رعایت کنید.

2.‌دست به تولید محتوای خلاقانه بزنید

پیشنهادی:  دستور تهیه انواع کیک و دسر با زرشک

یوتیوب بستری پر از ویدیو های متنوع است، پس برای اینکه ویدیو های شما در میان هزاران ویدیو های مشابه مخاطب پیدا کند و دیده شود باید جذاب و خلاقانه باشد. موضوع های مختلفی وجود دارد که می توانید راجع به آنها تولید محتوا کنید، اما بهترین کار این است که در ابتدا رقبا را آنالیز کرده و سپس با یک ایده بهتر شروع به کار کنید.

3.با مخاطبان تعامل داشته باشید

در یوتیوب رقابت بالایی وجود دارد که دلیل اصلی آن دستمزد یا پولی است که به ازای هر  محتوای ویدیویی تولید شده دریافت می کنند. یکی دیگر از عامل هایی که می تواند به مخاطبان شما بیافزاید، ایجاد یک تعامل درست با مخاطبین است. اگر با آن ها در تعامل باشید، به محبوبیت شما افزوده می شود. بهتر است که با سایر همکاران خود در ارتباط باشید، ویدیو های آن ها را به اشتراک بگذارید تا ویدیو های شما هم به اشتراک گذاشته شود و مخاطب ویدیو های شما را پیدا کند.

پیشنهادی:  آیا بیمه بازنشستگی خاورمیانه انتخاب مناسبی است؟

4.لینک دهی را فراموش نکنید

اگر یک وبسایت شخصی دارید، بهترین راهی که بتوانید بازدید کننده برای سایت تان بدست آورید، هدایت بیننده های یوتیوب به سایت تان است. می توانید در آخر ویدیو به سایتتان اشاره کنید و آدرس آن را یا در زیر ویدیو قرار دهید، یا لینک سایت را در قسمت توضیحات وارد کنید تا مخاطبان با سایت شما آشنا شوند. این موضوع می تواند یک روش مناسب برای لینک سازی خارجی سایت شما نیز باشد.

5.داشتن دکمه فراخوان و اقدام به عمل

شما نباید حتی در ویدیو هایتان هم از مخاطب غافل شوید. در انتهای ویدیو ها، بیننده را دعوت به آنچه که می خواهید بکنید. در واقع باید یک قیف فروش برای محتوای ویدیویی یوتیوبتان باشید. قرار دادن دکمه فراخوان در محتوای یوتیوب، باعث می شود تا آن ها را از طریق کانال فروش و افزایش درآمد هدایت کنید.

مطلب پیشنهادی

اموال غیر منقول به عنوان مهریه در کجا باید ثبت شود؟

در ظاهر تعیین مهریه  امر آسانی می‌باشد. خانواده‌‌ دختر تعدادی سکه معین می‌نمایند و نیز …